امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
برزگر در مراسم گرامیداشت روز جهانی گمرک خبر داد: 

افزایش ۴۳ درصدی  وزنی ترانزیت  از مبدا گمرکات استان گیلان

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با بیان اینکه در ده ماهه سالجاری میزان ترانزیت خارجی از مبدا  گمرکات استان گیلان بیش از ۸۶۸ هزار تن  کالا به مقصد سایر گمرکات کشور  انجام شده و شاهد رشد ۴۳درصد وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشیم . 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۹۹
زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷ بعد از ظهر
68 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان گیلان صادق برزگر ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندرانزلی در جشن روز جهانی گمرک که در سالن اجتماعات برگزار شد به بیان عملکرد و دستاوردهای گمرک گیلان در سالجاری پرداخت و اظهار کرد: در ده ماهه سالجاری میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل دو میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۵۱ تن و به ارزش یک میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۶۷۹هزار و ۳۵۹ دلار بود.

برزگر تصریح کرد: این میزان واردات نسبت به سال گذشته ازحیث ارزش دلاری ۴۱ درصد و از نظر وزنی۷۴درصد افزایش داشته است.  وی با بیان اینکه اقلام وارداتی شامل کالاهای اساسی غلات (جو و ذرت دامی)، روغن و  گوشت  اختصاص یافته، افزود: از دیگر کالاهای وارداتی چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا، خمیر چوب، ماشین آلات و لوازم و قطعات آن را می توان نام برد.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: این اقلام  ازکشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، بلاروس و …  از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد و ترخیص شده اند.  برزگر در ادامه با اشاره به آمار صادرات طی این مدت گفت: در ده  ماهه گذشته در مجموع به وزن ۹۸۴هزار و ۹۵۰ تن کالا به ارزش ۵۹۶میلیون و ۱۱۵هزار و ۹۲۱دلار بود.

وی افزود: اقلام صادراتی شامل محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، محصولات پترو شیمی ، محصولات شیمیایی، محصولات پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و… از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: صادرات در ده ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵درصد افزایش داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *