امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از سامانه ایکس‌ری کامیونی و خودرویی گمرک نوردوز/قدردانی استاندار از عملکرد گمرک

استاندار آذربایجان شرقی از سامانه آشکارساز (ایکس‌ری) کامیونی گمرک نوردوز بازدید و بر استفاده مطلوب از این سامانه برای تسهیل تردد خودروهای باری و جلوگیری از قاچاق کالا تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۶۲۶
زمان انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ بعد از ظهر
241 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات آذربایجان شرقی، عابدین خرم در جلسه‌ای با حضور ناظر گمرکات استان و جمعی از مسئولان شهرستان و پایانه‌های مرزی، مسائل و مشکلات مرزی جلفا و نوردوز را بررسی کرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی در این جلسه با قدردانی از زحمات مجموعه گمرک، مرزبانی و پایانه مرزی در مرز نوردوز، گفت: رشد صادرات و تردد مسافر و کالا نشان از پویایی و تحرک در این نقطه مرزی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی ما در مرز نوردوز، نصب دستگاه ایکس‌ری خودرویی بود، گفت: خوشبختانه این امر در بهمن ماه امسال محقق شد و باید به شکل مطلوب از این سامانه استفاده شود تا ضمن تسهیل در تردد خودروها، از ورود و خروج کالای قاچاق نیز جلوگیری شود.
استاندار آذربایجان شرقی در  ادامه به  ضرورت ساماندهی مبادی مرزی استان ، کاهش ازدحام کامیون‌های حمل بار و آراستگی ظاهری محدوده پایانه مرزی نوردوز به عنوان ویترین ورود و خروج کشور تاکید کرد.
اورنگی ناظر گمرکات استان نیز در این بازدید با اشاره به مشخصات و  کارکردهای سامانه ایکس ری کامیونی گمرک نوردوز اظهار داشت:این سامانه توسط شرکت دانش بنیان بومی زیر مجموعه وزارت دفاع طراحی و تولید شده است و  قابلیت اسکن ۱۲۰ کامیون در یک ساعت را دارا می باشد.
گفتنی است میزان صادرات گمرک نوردوز در سال جاری  بالغ بر ۷۳ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشته و بیش از ۲۶۶ هزار مسافر از این گمرک تردد کرده اند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به همراه ناظر گمرکات استان  از پایانه مرزی جلفا بازدید کرد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *