امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
همزمان با فرا رسیدن روز جهانی گمرک صورت گرفت:

بازدید استاندار خراسان رضوی از گمرک مشهد

نظری استاندار خراسان رضوی ، باحضور در ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی از بخشهای مختلف این گمرک و گمرک پایانه بار صادراتی بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۷۳
زمان انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲ قبل از ظهر
233 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی-اقتصادی و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی؛ به مناسبت فرارسیدن روز جهانی گمرک ، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با حضور در گمرک مشهد ، با کارکنان این گمرک دیدار و از بخشهای مختلف این حوزه و گمرک پایانه بار بازدید کردند .

به همین مناسبت مراسمی در محل سالن همایش گمرک نیز برگزار گردید . جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی در ابتدای مراسم ضمن خوش آمدگویی به حضار و تبریک روز جهانی گمرک، ارائه آمار و عملکرد گمرکات استان خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح جامع و انتقال گمرک شهید شوشتری سرخس به منطقه ویژه سرخس ابراز امیدواری کرد که بتوان این طرح را درگمرک دوغارون نیز پیاده سازی نمود .
ایشان در ادامه به ارائه تسهیلات گمرکی ویژه از جمله در بحث انبارهای اختصاصی و ضمانتنامه ها و … که در جریان بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی بعمل آمد اشاره و بیان کرد که در همین راستا هیچ وقفه ای برای واحدهای تولیدی از نظر تامین مواداولیه بوجود نیامده است .
در ادامه این مراسم ، نظری استاندار خراسان رضوی نیز با تبریک روز جهانی گمرک به فعالین درعرصه اقتصادی وگمرکی و تقدیر و تشکر از ایشان ابراز امیدواری کرد که بتوان با ایجاد ارتباط و تعامل بین دو بخش مردمی و بخش خصوصی تحولات نوینی درمباحث اقتصادی استان ایجاد نمود همچنین به ایجاد سازوکارهای حمایتی و پشتیبانی از فعالیتهای اقتصادی در قالب قرارگاههای تحصصی اشاره و این امر را در رسیدن به اهداف تعیین شده میسر دانست .
ایشان در ادامه بیان داشت که گمرک یکی از دستگاههایی است که گلوگاه جریان اقتصادی واردات و صادرات است و از طریق این سازمان است که کلیه سیاستهای حاکمیتی به مرحله اجرا گذاشته می شود .در بحث واردات و صادرات و رونق تولید و تامین مواد اولیه و تجهیزات گمرکات بسیار حائز اهمیت می باشند
ایشان تاکید کرد که نباید توقف در جریان واردات وصادرات و ورود و خروج کامیونها در مرزهای استان وجود داشته باشد و برای ایجاد رضایت حداکثری برای ارباب رجوع ، صادرکنندگان و وارد کنندگان ، شرکتهای حمل و نقل بین المللی ، رانندگان و کارکنان حتی المقدور عملیات گمرکی قبل از مرزها و نه در مبادی ورودی و خروجی انجام شود که هم کار را روان و هم معطلی در مرز را کاهش می دهد .
همچنین ایشان بیان کرد که برای کوتاهسازی کریدور ریلی شرق از چابهار به سمت شمال شرق کشور و تجمیع و ایجاد مراکز متمرکز گمرکی در آینده عملیات وسیعی صورت می پذیرد و برای این منظور می بایست نگاه منطقه ای را در شمال شرق کشور دنبال نمائیم سپس با این نگرش جانمائی ها و استقرارها صورت پذیرد .و در این راستا از بخش خصوصی به عنوان مکمل تا حدامکان کمک گرفته شود تا در پی آن به اهداف بلند مدت در جهت جهشهای اقتصادی علی الخصوص بخش گمرکی دست بیابیم .تمامی تلاشها نیز باید با استفاده حداکثری از استعدادها و ظرفیتها در راه خدمت به مردم به کار گرفته شود تا اهداف عالی و غایی محقق شود .
در این مراسم ، رییس انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی ، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی نیز به بیان مسائل و مشکلات پرداختند .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *