امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید تیم بازرسی گمرک ایران از گمرکات خوزستان+ گزارش تصویری

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مردمی و کارشناس این دفتر به عنوان نمایندگان رئیس کل گمرک ایران در راستای بهبود و ارزشیابی عملکرد از گمرکات خوزستان بازدید کردند.
کد خبر: ١١٠١۴٠١۴٩۵
زمان انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ بعد از ظهر
265 بازدید

 

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی- اقتصادی؛ در اقدامی جدید و نو از رئیس کل گمرک ایران و دفتر بازرسی، تیم بازرسی و ارزیابی عملکرد گمرک ایران در حوزه امور اداری و مالی و پاسخگویی به شکایات، خانمها جعفری و للهی به جهت دیدار رو در رو با کارکنان و مراجعین گمرک از گمرکات اهواز، بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر، شلمچه و آبادان بازدید کردند.

جدید بودن این اقدام از آنجایی است که در سالهای گذشته صرفا تیم های فنی به منظور بررسی اظهارنامه های گمرکی به گمرکات ورود میکردند اما موضوعات اداری، انتقادات و اعتراضات کارکنان مورد بررسی قرار نمیگرفت.
این گزارش می افزاید تیم بازرسی با صرف وقت و با حوصله تا پاسی از شب در ادارات گمرک مذکور پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات کارکنان بودند.
عمده ترین مشکلات در این دیدارها موضوعات معیشتی، حقوق پایین، منازل مسکونی فرسوده و تعداد کم در مقابل درخواست های کارکنان، لزوم رعایت عدالت در پرداخت اضافه کار و بهره وری در بین کارکنان، تعداد زیاد درخواست‌های پست های ارزیابی به جهت پیشرفت کاری ، انتقاد به واگذاری پست‌های سازمانی گمرکات خوزستان به افرادی که در استان خدمت نمی کنند و نهایتا وضعیت بغرنج و نگران کننده ی گیت های خروجی منطقه آزاد اروند بود.
جعفری رئیس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد گمرک ایران با یادداشت موارد و جمع بندی عنوان کردند: همه مطالب بدون واسطه در اختیار مدیر کل دفتر بازرسی و رئیس کل گمرک ایران قرار خواهد گرفت و تمام تلاش‌ها برای رفع این موانع صورت خواهد پذیرفت.
از نکات جالب توجه این برنامه ها، حضور رئیس کل گمرک ایران همزمان با حضور تیم بازرسی در خرمشهر بود که در پایان سفر رئیس کل و دیدار با کارکنان گمرک خرمشهر و جلسه جمع‌بندی موارد مهم در حضور مدیران گمرکات استان از طریق رئیس اداره ارزیابی عملکرد گمرک ایران به مشورت گذاشته شد.
قابل ذکر است بعد از طرح موضوعات، رئیس کل گمرک ایران در همین جلسه قول مساعد در خصوص رفع مشکلات از جمله تهیه خودرو و تجهیز سیستم های رایانه و و نیازمندی های اداری را دادند.

یادآوری میشود گمرکات خوزستان دومین مقصد تیم بازرسی و ارزیابی عملکرد گمرک ایران در دو سه ماه اخیر بوده که با حضور میدانی و رو در رو شنونده مشکلات کارکنان بوده اند.
پیش از این گمرک بجنورد در استان خراسان شمالی میزبان تیم بازرسی گمرک ایران بوده است.

پ.ن: این اقدام رئیس کل گمرک و مدیرکل دفتر بازرسی قابل تقدیر بوده تا همکاران بتوانند مطالب، مشکلات و درخواست های خود را با کمترین واسطه به مدیران ارشد رسانده و تصمیم گیران امور پاسخگوی عملکرد خود باشند.

 

گمرک اهواز

گمرک بندر امام خمینی ره

گمرک خرمشهر

گمرک آبادان

جلسه جمعبندی با حضور رئیس کل، معاونین، حرلست گمرک ایران و ناظر گمرکات استان و مدیران کل گمرکات خرمشهر و آبادان

گمرک شلمچه

گیت های خروجی آبادان- بندر امام خمینی ره

نوشته شده توسط:

اخبار مرتبط
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *