امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی از گمرک مرزی سرخس

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی با هدف بررسی چگونگی امکان توسعه و افزایش مبادلات مرزی در گمرک سرخس از این گمرک بازدید کرد
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۸۱
زمان انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ بعد از ظهر
225 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرک سرخس ، همزمان با فرارسیدن روز جهانی گمرک ، هادی طباطبایی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی و جواد جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی به منظور بررسی چگونگی امکان توسعه و افزایش مبادلات وتبادلات مرزی از گمرک و منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کردند.

در این بازدید حسن نوری زاده فرماندار شهرستان سرخس ، معاون امور مرزی اطلاعات استان و اعضای شورای اداری و تامین شهرستان سرخس، آنها را همراهی کردند .
در ادامه این گزارش امده است این بازدید با رویکرد بررسی واجرای عوامل موثر در افزایش تبادلات ،مبادلات و مراودات مرزی در جلسه شورای اداری و تامین شهرستان در گمرک سرخس انجام شد .

از دیگر نتایج این بازدید که در راستای دستیابی به اهداف پیوستن به شورای همکاری شانگهای و افزایش حجم فعالیتهای تجاری در مرز سرخس صورت گرفت می توان به:
۱ – کلنگ زنی پروژه تعریض معابر ورودی و خروجی درب صادرات گمرک سرخس از ۲لاین به ۶لاین
۲- راه اندازی گیت های ورودوخروج درب واحد واردات گمرک سرخس از۲ لاین به۴ لاین.
۳ -راه اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی با استقرار کلیه سازمانهای همجوار و نمایندگان تام الاختیار سازمانهای دخیل در فرآیند تجارت بین المللی (SW) در گمرک سرخس.
۴ – تصویب شبانه روزی شدن درب واحدواردات گمرک سرخس درجلسه شورای اداری شهرستان سرخس
۵ -تصویب همسان سازی ساعات کاری گمرک سرخس با گمرک ترکمنستان و تصویب در شورای اداری شهرستان وپیشنهادطرح درشورای اداری استان ، اشاره کرد .

لازم بذکر است گمرک سرخس درده ماهه سال۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل بامجموع ۲ میلیون و۴۰۰ هزارتن حجم ورودوخروج کالا ، افزایش۵۱ درصدی در ترانزیت وافزایش ۴۰ درصدی درحجم تردد ناوگان و کاهش خواب و توقف ناوگان از۷شب به۳ شب ، که در صورت اجرای مصوبات فوق که مقرراست تاپایان بهمن ماه سال جاری انجام گیرد خواب ناوگان به صفر خواهدرسید.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *