امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید وزیر دادگستری از انبارهای گمرکی و اداره ارزیابی کنترل کالا گمرکات استان اصفهان

دکتر رحیمی وزیر دادگستری به همراه اعضا کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان از انبارهای گمرکی و اداره ارزیابی کنترل کالا ( سرویس ارزیابی ) گمرکات استان اصفهان بازدید کردند
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۶۵۶
زمان انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ بعد از ظهر
153 بازدید

طی این بازدید دکتر رسول کوهستانی پژوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان گزارش عملکرد گمرکات استان اصفهان را ارائه داد و در خصوص مشکلات موجود پیشنهادات لازم را مطرح نمود .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات فرآورده های نفتی بیان داشت : اعلام نظر کارگروه تعیین ماهیت در خصوص نمونه ارسالی بسیار طولانی است و نوعی بلاتکلیفی برای صادر کننده، گمرک و دستگاه های نظارتی بوجود آورده و در حال حاضر در خصوص درصد محصولات یارانه ای به کار رفته در فرواده های نفتی اعلام نظر نمی نمایند. وی پیشنهاد داد در این خصوص لازم است تا دستورالعمل صادرات فرآورده‌های نفتی موضوع ماده ۴۵ مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی در زمینه ماشین آلات راهسازی متروکه شده در گمرک اصفهان گفت که این ماشین آلات از طریق رویه  ورود موقت و از  گمرکات جنوبی به کشور وارد شده و بنا به دلایل قانونی امکان تمدید و ترخیص قطعی و برگشت به خارج از کشور وجود ندارد و تنها راه حل موجود برای صاحبان کالا تحویل به گمرک و خریداری از اموال تملیکی می باشد که در این خصوص نیز پیشنهاد اصلاحات لازم قانونی مطرح گردید تا با طی فرایند قانونی این ماشین آلات به گمرک اظهار و ترخیص قطعی شوند.

دکتر رحیمی ضمن بازدید از انبارهای گمرکی و اداره ارزیابی و کنترل کالا ( سرویس ارزیابی) گمرک اصفهان از اقدامات گمرکات استان اصفهان در جهت مبارزه با قاچاق کالا و تسریع در ارزش گذاری و تطبیق پرونده های به ظن قاچاق از مجموعه همکاران گمرکات استان اصفهان تقدیر و تشکر کرد

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *