امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران برگزار شد

برگزاری دوره آموزشی دو روزه ذیحسابان گمرکات کشور در حوزه نطارت گمرکات مازندران

نشست هم اندیشی دو روزه ذیحسابان گمرکات سراسر کشور با هدف هم اندیشی ، تعامل و بررسی آسیب های مالی و شفافیت درآمدهای گمرکی در سالن همایش حوزه نظارت گمرکات استان مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۶۲
زمان انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷ بعد از ظهر
117 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان مازندران ، در مراسم افتتاح این همایش محسن جلواتی معاون  توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران ضمن تشریح موارد مرتبط گمرک با امور مالی بر ارایه راهکارهای عملی در جهت تعامل و هماهنگی بیشتر ذیحسابان و مدیران اجرایی تاکید کرد.

جلواتی همراهی و همکاری ذیحسابان در حرکت سازمان به سوی اهداف متعالی و قانونمند را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ذیحسابان بعنوان مشاور و راهنمای مدیران در گمرک می توانند با انعطاف پذیری راههای برون رفت از مسایل مالی را راهنمایی نمایند.

وی از برگزاری این نشست هم اندیشی توسط مجریان این امر و بخصوص حوزه نظارت گمرکات مازندران تشکر کرد و افزود: این گونه نشست ها موجب هم افزایی و مشارکت و خردجمعی در ذیحسابان گمرک برای حل مشکلات مالی در گمرکات خواهدشد و آسیب های احتمالی نیز شناسایی و مرتفع خواهد گشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع،با اشاره به شرایط و اقتضایات کنونی حاکم بر اقتصاد ایران به ویژه شرایط و محدودیت های تحریم و تنگناهای مالی موجود از ذیحسابان گمرکات کشور خواست که با مشاوره و راهنمایی مالی ، بازوهای توانمند مدیران گمرکات باشند.

وی از ذیحسابان خواست با انعطاف پدیری و درعین رعایت و اجرای صحیح قوانین، تصویری شفاف و دقیق از قانون ارائه و با تفسیری درست از آن به کمک گمرکات بیایند.

محسن جلواتی عنوان این همایش را شفاف سازی درآمدهای گمرکی خواند وگفت از شما صاحب نظران و صاحبان علم و تجربه میطلبم که برای اثربخش شدن خروجی و رسیدن به نتیجه درست و قابل قبول به گمرک در شناسایی دارایی های گمرک اعم از اموال و املاک کمک کنید.

در ادامه محمدعطیم ملک ذیحساب و مدیرکل امور مالی با اعلام اهداف و برنامه های این نشست از برگزار کنندگان این همایش تقدیر کردند.

این گزارش می افزاید: ذیحساب و مدیر کل امور مالی گمرک ایران ضمن خوشامد گویی به ذیحسابان، یاد و خاطره ذیحساب فقید گمرکات استان مازندران را گرامی داشت و با اشاره به شعار روز حسابداری “شفافیت مالی،لزوم تعالی،توسعه و عدالت اقتصادی” گفت: برای اتخاد تصمیمات درست باید آمار و ارقام در جای درست خودثبت شوندکه این خود باعث شفافیت اطلاعات می شود

وی گفت: ذیحسابان گمرکات باید با درک ماموریت و هدف سازمان تلاش کنند با مشارکت ، همکاری گمرک را در تسهیل و توسعه تجارت ، در ارتقا صادرات و افزایش تولید کمک نموده و در تعالی سازمان ، با سهیم شدن در ماموریت گمرک، عدالت اقتصادی را نیز اجرا نمایند.

براساس این گزارش در مراسم افتتاحیه این نشست ، رضوان پور مدیرکل نظارت برذیحسابان کشور در سخنانی گفت:گزارش های مالی باید دقیق و درست باشد تا به حکمرانان و مدیران دستگاه ها در تصمیم گیری درست در زمان مناسب کمک نماییم .

 

همچنین در این نشست ،امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران بعنوان میزبان این همایش در جمع ذیحسابان گمرکات کشور بیان داشت:ذیحسابان با تعامل ، همدلی ،همراهی، راهنمایی و البته با انعطاف پدیری در اجرای صحیح قانون می توانند بال های پرواز دستگاه باشند.

وی در سخنان خود از مرحوم سام خانیانی ذیحساب گمرکات استان مازندران بعنوان مشاوری امین و مسئولی متعهد، یاری صدیق و مورد اعتماد مجموعه گمرکات استان مازندران یاد کرد و گفت : فقدان وی خسران بسیار عظیم برای این حوزه نظارت و جامعه ذیحسابان کشور است.

شایان ذکر است، همایش ذیحسابان گمرکات کشور با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل نظارت بر ذیحسابان کشور ، ذیحساب ومدیرکل امور مالی گمرک ایران و مدیرکل توسعه و تجهیز گمرک ایران و سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران در محل سالن همایش اداره کل گمرک نوشهر به مدت دو روز برگزار شد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *