امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل گمرک پرویزخان

تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان امسال به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: تجارت خارجی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه از مرز رسمی پرویزخان به عراق به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۶۲۵
زمان انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ بعد از ظهر
163 بازدید

مدیرکل گمرک پرویزخان:
تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان امسال به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: تجارت خارجی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه از مرز رسمی پرویزخان به عراق به ۲ میلیارد و ۵۱۹ میلیون دلار رسید.

قاسم مطلبی افزود: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که از مجموع تجارت خارجی انجام شده در ۱۱ ماه گذشته ۸۳۰ میلیون دلار به ارزش وزنی ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار تن صادرات بوده است.

وی اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق، میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: واردات نیز در مرز رسمی پرویزخان در ۱۱ ماه گذشته ۶ میلیون و ۲۲۳ هزار دلار بوده که نسبت به سال گذشته عملکرد مثبتی داشته ایم.

مطلبی گفت: در مجموع از نظر صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مرز رسمی پرویزخان در بهمن ماه یک رشد ۴۰ درصدی از نظر وزنی و از نظر ارزشی نیز ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

او اضافه کرد: مجموع کامیون های متردده گمرک مرز رسمی پرویزخان در امر صادرات ۱۰۲ هزار و ۴۴۴ دستگاه و کامیون های صادرات سوخت یک هزار و ۵۱ دستگاه بوده که در مجموع تردد کامیون های صادراتی ۱۰۳ هزار و ۵۸۶ دستگاه بوده است.

مدیرکل گمرک پرویزخان ادامه داد: در حوزه تجارت خارجی و ترانزیت نیز آمار به صورت مثبت و چهار هزار و ۴۲۷ دستگاه ترانزیتی در ۱۱ ماهه امسال تردد ترانزیتی داشتیم.

وی گفت: از دلایل مثبت بودن تجارت خارجی اعمال محدودیت های سختگیرانه بر مرزهای کشورمان با حوزه حکومت مرکزی و منذریه و سایر مرزها بود که از ۲ هفته گذشته با برداشتن این محدودیت ها و اعمال معافیت ها بازهم شاهد رونق مرزهای کشورمان با حوزه حکومت مرکزی هستیم و روند کاهشی بعد از این به دلیل رشد صادرات در سایر مرزها است.

مطلبی اضافه کرد: فعالان اقتصادی در این مرز رسمی و شاهراه اقتصادی از تجار و تولیدکنندگان تا کارکنان و پرسنل گمرک و سایر نهادها و ادارات هم سو با مجموعه‌ گمرک و نیروهای مسلح در چنین شرایط اقتصادی و وجود تحریم‌های ظالمانه برای رونق کشور سخت کوشانه تلاش می کنند.

وی یادآور شد: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی تمام تلاش خود را پیش گرفته تا در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *