امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی ۱۰ ماهه سالجاری

تجارت خارجی گمرک امیرآباد از یک میلیارد دلار گذشت.

تجارت خارجی گمرک امیرآباد در 10 ماهه سال جاری با افزایش ارزشی 34 درصدی به رقم یک میلیارد و 54 میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۹۹
زمان انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶ بعد از ظهر
225 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران میزان وزنی تجارت خارجی گمرک امیرآباد طی ۱۰ماهه سال جاری به میزان ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار تن بوده است.

امیر جمشیدی مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآبّاد با تشریح میزان تجارت خارجی این گمرک طی ۱۰ ماهه ۱۴۰۱ در خصوص آمار صادرات غیرنفتی افزود : در این مدت ۶۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۹ میلیون و ۵۱۸ هزار دلار صادر شد که این میزان صادرات از حیث وزن ۱۷ درصد رشد و به لحاظ ارزش ۲۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی در خصوص اقلام عمده صادرات در ۱۰ ماهه سال جاری بیان می دارد: سیمان ، مواد معدنی، موادشیمیایی ، ماشین آلات، توتون و تنباکو ۵ قلم اول کالاهای صادراتی در این مدت بودند و کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی به گمرک منطقه ویژه امیرآباد شامل روسیه ، قزاقستان، ترکمنستان ، عراق و امارات بود.

جمشیدی در خصوص میزان واردات در ۱۰ ماهه امسال گفت: در این مدت یک میلیون و ۶۰۵ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و۱۴ میلیون دلار وارد شد که از لحاظ ارزش ۳۸ افزایش داشت.

اقلام عمده کالاهای وارداتی به گمرک امیرآباد را جودامی ، ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی، محصولات شیمیایی، انواع کک ، گندم و… اعلام کردو گفت که این کالاها عمدتا از کشورهای روسیه، قزاقستان، امارات ، ترکیه و سوئیس وارد کشور شده اند.

وی با بیان رشد ۲۲۶ درصدی درآمد گمرک امیرآباد گفت : طی ۱۰ ماهه امسال ،درآمد گمرک امیرآباد از تجارت خارجی بالغ بر ۷هزارو ۶۳۲ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۷۵ هزار ریال بوده است.

مدیرکل گمرک امیرآباد با اشاره به رشد ترانزیت خارجی بیان داشت : طی همین مدت کالاهایی نظیر چوب وتخته، محصولات شیمیایی ، انواع کک ،آهن آلات و… بارشد ارزشی ۳۸ درصدی از ۱۶۹ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت خارجی شده است .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *