امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجارت خارجی گمرک امیرآباد از ۹۷۱ میلیون دلار گذشت. 

تجارت خارجی گمرک امیرآباد در شش ماهه سال جاری با ۸۳ درصد افزایش در ارزش به رقم ۹۷۱ میلیون و ۷۶۶ هزار دلار رسید. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۴۹
زمان انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ بعد از ظهر
382 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران ، رضا گرزین سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تشریح میزان تجارت خارجی این گمرک طی شش ماهه امسال در خصوص آمار صادرات غیرنفتی افزود : در این مدت ۶۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار صادر شد که این میزان صادرات از حیث وزن ۴۱ درصد و به لحاظ ارزش ۴۰ درصد رشد را نشان می دهد.

رضا گرزین در خصوص اقلام عمده صادراتی گمرک امیرآباد در شش ماهه سال جاری بیان داشت: سیمان ، مواد معدنی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی ، ماشین آلات ۵ قلم اول کالاهای صادراتی در این مدت بودند و کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی به گمرک منطقه ویژه امیرآباد شامل ترکمنستان ، روسیه ، قزاقستان، عراق و ارمنستان بود.

وی در خصوص میزان واردات در شش ماهه امسال گفت: در این مدت یک میلیون و ۵۹۲ هزارتن کالا به ارزش ۹۴۰ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار وارد شد که از حیث وزنی وارزش به ترتیب ۹۷ و ۸۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرک امیرآباد اقلام عمده کالاهای وارداتی به گمرک امیرآباد را جودامی ، ذرت دامی،گندم ،کنجاله آفتابگردان ، روغن آفتابگردان و کاغذشیمیایی، انواع کک ، گندم و… اعلام کرد و گفت که این کالاها عمدتا از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان،روسیه ، چین وترکیه وارد مازندران شده اند.

وی با بیان رشد ۱۰۳ درصدی درآمد گمرک امیرآباد گفت : طی شش ماهه امسال ،درآمد گمرک امیرآباد از تجارت خارجی بالغ بر ۷هزار و ۶۷۲ میلیارد و ۸۶۶ میلیون و ۹۴۶ هزار ریال بوده است.

گرزین سرپرست گمرک امیرآباد با اشاره به ترانزیت خارجی از این گمرک بیان داشت : کالاهایی نظیر کانتینر، محصولات شیمیایی،خودرو، انواع کک و… به ارزش ۱۱۰میلیون و ۷۴۰هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *