امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجارت خارجی ۲۵۰ میلیون دلاری از گمرک بندر دیر

مدیر گمرک بندر دیر گفت: ۲۵۰ میلیون دلار ترانزیت، صادرات و واردات کالا در تمام رویه‌ها در این گمرک انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۱۲
زمان انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ بعد از ظهر
152 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی-اقتصادی؛ فضل الله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر دیر توسعه فعالیت‌های تجاری در بندر دیر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بندر دیر دارای قدیمی‌ترین گمرکات کشور با قدمت حدود ۱۰۰ سال است که اکنون از نظر فعالیت جزء سه گمرک برتر استان بوشهر قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ اظهارنامه صادراتی در گمرک بندر دیر ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این اظهارنامه‌ها با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۷۰ میلیون دلار است.

احمدی صادرات ماهی و میگو، خرما، ارده، انواع سنگ ساختمانی به کشورهای حوزه خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال قبل حدود ۷ هزار و ۶۰۰ تن کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از طریق گمرک دیر وارد و ترخیص شده است.

مدیر گمرک بندر دیر اضافه کرد: از گمرک بندر دیر ۴ هزار و ۳۴۵ تن به ارزش ۱۱ میلیون دلار کالا شامل گل و گیاه آپارتمانی، انواع سبزیجات، کابینت آشپزخانه به کشورهای حوزه خلیج فارس در بخش عبوری مقصد صادر شده است.

وی اضافه کرد: در بخش صادرات عبوری مبدا ۵ هزار تن به ارزش ۳.۵ میلیون دلار ماهی و میگو و گوجه فرنگی صادر شده است.
احمدی از ترانزیت کالا از گمرک بندر دیر خبر داد و بیان کرد: در بخش ترانزیت خارجی مقصد ۳۹۵ اظهارنامه با ظرفیت ۱۹ هزار تن به ارزش ۳۰.۵ میلیون دلار صادر شده که نسبت به سال‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: هم اکنون ۴۰۰ دستگاه کامیون یخچال‌دار برای صادرات میوه و تره‌بار در شهرستان دیر در حال فعالیت هستند

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *