امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون وزیر صمت در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان خبر داد؛ 

تدوین آیین‌نامه امتیاز صادراتی برای حمایت از صادرکنندگان 

معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، از تدوین آیین‌نامه امتیاز صادراتی برای حمایت از صادرکنندگان خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۱۷
زمان انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ قبل از ظهر
105 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان اصفهان، مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت و سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در این آیین که با شعار «تولید پایدار در تراز جهانی» برگزار شد، با بیان اینکه استان اصفهان از توانمندی ذاتی در حوزه تجارت و روش‌های خلاقانه در صادرات بهره‌مند است، اظهار داشت: سال‌هاست کشور به صادرات غیرنفتی ورود کرده، اما در زمینه حمایت از صادرکنندگان غیرنفتی باید گام‌های محکم‌تری برداشته شود.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان توسعه تجارت برای رفع موانع صادرات گفت: متأسفانه در کشور صادرات را معطوف به مازاد تولید می‌دانند، درحالی‌که باید بر تولید صادرات‌محور و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر متمرکز شد.

ضیغمی با بیان اینکه هنوز درباره تک نرخی شدن ارز مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی وجود دارد، افزود: بنابراین تلاش شده با ارائه راهکارهایی از جمله واردات شمش طلا در قبال صادرات، از تبعات دونرخی بودن نرخ ارز کاسته شود. همچنین آیین‌نامه امتیاز صادراتی از سوی سازمان توسعه تجارت تدوین شده که امیدواریم به تصویب هیئت دولت برسد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تا دو سال پیش تنها سه رایزن بازرگانی در سفارتخانه‌های ایران در کشورهای خارجی حضور داشتند، از افزایش آنها به ۲۰ رایزن خبر داد که قرار است تا پایان سال جاری به ۴۰ نفر برسد. حمایت از فعالان اقتصادی برای حضور در رویدادها و نمایشگاه‌های خارجی، حمایت ازشرکت‌های مدیریت صادرات، لزوم تأسیس شعب بانک‌های خارجی در ایران و مجزا شدن بخش صادرات از واردات در کارت‌های بازرگانی از دیگر مباحث مطرح‌شده از سوی معاون وزیر صمت بود.

شایان ذکر در این آیین از صادرکنندگان نمونه کشوری و استانی ، با حضور مقامات و مدیران کشوری و  استانی تجلیل به عمل آمد .

در حاشیه این مراسم دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان به سوالات خبرنگاران در خصوص تسهیلات و خدمات گمرک پاسخ داد و تصریح کرد:سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و۵۳۱ میلیون دلار صادرات  از طریق گمرکات استان اصفهان داشته ایم و همچنین در بهار ۱۴۰۲ میزان صادرات گمرکات استان اصفهان ۵۲۴ هزار تن و به ارزش ۴۴۸میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۷درصد و حیث ارزش ۴۱ درصد رشد داشته است .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *