امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تراز تجاری گمرک یزد در نیمه نخست سال مثبت شد

مدیرکل گمرکات یزد با اشاره به رشد تجارت خارجی استان گفت: تراز تجاری یزد در نیمه نخست سال جاری بیش از 104 میلیون دلار مثبت شد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۳۶
زمان انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸ بعد از ظهر
78 بازدید

محمدحسین سلمانی، مدیرکل گمرکات یزد اظهارداشت: در نیمه نخست سال جاری حجم تجارت خارجی استان به بیش از ۳۷۴ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳ درصد رشد را نشان می دهد.

وی به صادرات استان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۸۸ تن کالا به ارزش ۲۳۹ میلیون دلار از گمرک یزد به خارج کشور صادر و در مقابل۶۵ هزارو ۷۲۳ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون دلار به کشور وارد شده که نشان از تراز مثبت تجاری به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار است.
وی عمده ترین کالاهای صادراتی در این مدت را کاشی و سرامیک، اکسیدها و هیدروکسیدهای مولیبدن، هیدروکربن های سبک، نایلون، نایلکس، آهن و پروفیل، شیشه مظروف و ساختمانی ذکرکرد.
مدیرکل گمرکات یزد با بیان اینکه کالاهای یزد به حدود ۵۰ کشور صادر شده است اظهارداشت: عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان،عمان، اندونزی و ترکیه در صدر این کشورها قرار دارند.
سلمانی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولید، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد که عمده مبدا آنان ترکیه، چین، امارت متحده عربی، هنگ کنگ و ایتالیا بوده است.

#گمرک
#گمرک_یزد

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *