امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشریح عملکرد گمرکات کرمان در دیدار مدیرکل گمرکات استان کرمان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان به مناسبت روز جهانی گمرک

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی گمرک محمد دولتی مدیرکل گمرکات استان کرمان به همراه معاونین و مسئولین دوایر گمرک کرمان با حضور در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان با حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان دیدار و به گفت و گو پرداختند.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۹۸
زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵ قبل از ظهر
226 بازدید

در این دیدار مدیر کل گمرکات استان  با اشاره به تسهیلاتی که گمرک  استان در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهد اظهار داشت:. گمرکات استان کرمان از ابتدای سال جاری تا کنون به ۱۳۱۲ فعال اقتصادی اعم از صادرکننده و وارد کننده درقالب ۱۴هزار فقره اظهارنامه گمرکی خدمات گمرکی ارائه داده که از این تعداد ۹۸ واحد تولیدی و۷ شرکت دانش بنیان هستند .

دولتی افزود: عمده تسهیلات ارائه شده به شرکتهای تولیدی و دانش بنیان و فعالان برگزیده اقتصادی: تودیع ضمانتنامه بانکی از بابت حقوق و عوارض گمرکی، حمل یکسره کالا، ترخیص درصدی به دلیل مشکلات بانکی، موافقت با ایجاد و تمدید انبارهای اقتصادی و… بوده است. مدیرکل گمرکات استان به حجم کالای صادراتی از طریق گمرکات استان در ۱۰ماهه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد در‌ این مدت بالغ۳۴۰هزارتن کالا به ارزش ۴۱۶ میلیون دلار از طریق گمرکات استان صادر شده که به لحاظ وزنی ۲۲ درصد رشد داشته است

. مدیرکل گمرکات استان افزود: عمده کالاهای صادراتی طی مدت اخیر شامل: کاشی و سرامیک، پسته، سیمان،خرما، کاتد و مصنوعات مسی بوده است.

وی همچنین بیان کرد حجم واردات این استان طی ۱۰ماهه‌‌ سال جاری بالغ بر ۲۴۰ هزارتن به ارزش۲میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلاربوده که از نظر وزنی ۷۰درصد و از نظر ارزشی۶۸درصد رشد داشته و اجزاءوقطعات منفصله خودرو، ماشین آلات صنعتی ومکانیکی والیاف را از عمده کالاهای وارداتی به کرمان‌ طی ۱۰ ماه گذشته ذکر کرد .

مدیرکل گمرکات استان همچنین در مورد آمار مسافرین ورودی وخروجی از طریق گمرکات استان افزود ؛ عمده مسافرین ورودی و خروجی از گمرک فرودگاه کرمان مربوط به سفرهای زیارتی می باشد وی تصریح نمود طی سال جاری تشریفات گمرکی ورود و خروج۳۲۲۵مسافر حج تمتع با ۱۴پرواز به سرزمین وحی انجام شد، همچنین در ایام اربعین تشریفات خروج موقت برای ۵۴موکب درقالب ۵۸۰ فقره اظهارنامه در گمرک  استان کرمان انجام شده  است .

دولتی، درآمد وصولی گمرکات کرمان در مدت اشاره شده امسال را افزون بر ۱۷ هزار و ۸۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد ۱۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده و گمرکات استان کرمان از نظر کسب درآمد دربین دستگاههای اجرایی استان رتبه دوم را دارا بوده و  طی سال ۱۴۰۱ از نظر درآمدی در بین گمرکات کشور رتبه چهارم را داشته، که با توجه به افزایش ۱۲۸ درصدی درآمد تا این تاریخ احتمال افزایش رتبه در بین گمرکات کشور وجود دارد.

همچنین وی تصریح نمود؛ گمرکات استان کرمان  ازنظر حجم مبادلات تجاری درکلیه رویه های گمرکی دربین استانهای کشور رتبه هفتم و در رویه واردات رتبه چهارم را دارا می باشد.

این گرارش می افزاید حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار بیاناتی در مورد عملکرد گمرک استان در تسهیل امر واردات و صادرات و تسهیلات برای تولیدکنندگان پرداخت

نماینده ولی فقیه در استان ضمن  تشکر از زحمات مدیر کل گمرکات استان کرمان  و مجموعه کارکنان در اداره کل بیان کرد: گمرک یکی از مبادی حساس برای صادرات و توسعه اقتصادی است و لذا مسئولان به فکر تقویت این زیر ساخت باشند و ایشان تاکید نمودند از طریق رسانه ها و صداوسیما نسبت به معرفی گمرک و خدماتی که ارائه می دهد اقدام شود تا مسئولین و مردم  شناخت بیشتری از گمرک داشته باشند. ایشان همچنین بر پیگیری برای بازگشت عواید حاصله از درآمدهای کسب شده در قالب اعتبارات به استان نیز تاکید نمودند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *