امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرپرست گمرکات استان هرمزگان و مدیر کل گمرک شهید رجایی عنوان کرد:

توسعه صادرات غیر نفتی با استقرار ادارات گمرک و بندر سیریک در مجتمع بندری شهرستان سیریک

با فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم ، اداره گمرک سیریک در اسکله چند منظوره مستقر و به صورت گسترده تر ارائه خدمات خواهد داد .
کد خبر: 1101401240
زمان انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰ بعد از ظهر
138 بازدید

 

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان ، شهرستان سیریک در ۱۷۵ کیلومتری شرق استان هرمزگان قرار دارد که گمرک و بندر سیریک به عنوان یکی از مبادی اصلی در امر صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشند . سرپرست گمرکات استان هرمزگان در معیت فرماندار شهرستان سیریک و مدیر کل جذب دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری هرمزگان، به منظور استقرار ادارات گمرک و بندر در اسکله چند منظوره ، از گمرک و مجتمع بندری سیریک بازدید کردند.

💠درحاشیه این بازدید، پاکروان، فرماندار شهرستان سیریک اذعان داشت : هدف از استقرار ادارات گمرک و بندر در محل مجتمع بندری سیریک ، تسریع در روند صادرات و تخلیه کالاهای ملوانی است .
➖همچنین شهرستان سیریک با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می‌تواند محل مناسبی برای توسعه و رونق صادرات کالاهای غیر نفتی و شکوفایی ظرفیت‌های بخش خصوصی و احیا و افزایش رونق اقتصادی باشد .
➖وی افزود: نزدیکی شهر بندر سیریک با کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس، برخورداری شهرستان از موقعیت راهبردی و استراتژیکی، وجود دومین اسکله بزرگ هرمزگان در سیریک، زمینه هایی است که می‌توان در راستای بهبود معیشت و بالا بردن سطح رفاه مردم، بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

💠 سعیدی نیز با تاکید بر اینکه گمرک سیریک در حال حاضر کلیه خدمات از جمله تشریفات صادرات ، ملوانی و پیله وری را انجام می دهد گفت : در صورتی که کلیه زیر ساخت‌های لازم در مجتمع بندری فراهم گردد ، اداره گمرک در اسکله چند منظوره مستقر و کلیه خدمات خود را به صورت گسترده تر انجام خواهد داد .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *