امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
قربان کریمی گفت:

حجم تجارت خارجی گمرکات چابهار بیش از ۳۰۹ میلیون دلار شد

مقایسه آمار سه ماهه تجارت خارجی گمرکات چابهار با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۳۰ درصدی در ارزش دلاری کالاها است.
کد خبر: ١١٠١۴٠١٣٠۴
زمان انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹ بعد از ظهر
192 بازدید

کریمی گفت: از میزان ۵۸۵ هزار و ۸۱۰ تن کالای مبادله شده در این مدت، ۲۰۰ هزار و ۷۰۲ تن آن را صادرات به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۵۶ هزار دلار تشکیل می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲ هزار و ۵۱ درصد و از نظر ارزش ۱۷۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرکات چابهار گفت: چهار کشور مقصد اصلی صادرات کالاهای ایرانی خروجی از گمرکات چابهار به ترتیب هند با وزن ۱۴۹ هزار تن به ارزش سه میلیون و ۴۶۳ هزار دلار ، پاکستان با وزن ۵۱ هزار تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۷۸۴ هزار دلار، اندونزی با وزن ۲۵ تن به ارزش ۸۳ هزار دلار و امارات متحده عربی با وزن ۲۳ تن به ارزش ۲۵ هزار دلار بوده است.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات چابهار شامل کلینکر با وزن ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۳۶۶ هزار دلار، تره بار با وزن ۲۰ هزار تن به ارزش چهار میلیون و ۶۵۴ هزار دلار، زغال کک با وزن ۱۶ هزار تن به ارزش سه میلیون و ۹۵۲ هزار دلار و سایر اقلام به وزن چهار هزار تن به ارزش چهار میلیون دلار بوده است.

کریمی گفت: در بحث واردات نیز گمرکات چابهار در سه ماهه نخست سالجاری ۳۸۵ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۳ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار از کشورهای مختلف کالا وارد کرده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد که از کل واردات انجام شده بیش‌از ۹۷ درصد آن مربوط به واردات کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است.

ایشان  در مورد پنج کشور اصلی طرف معامله واردات با گمرکات چابهار به ترتیب از روسیه با ۲۰۴ هزار تن به ارزش ۹۳ میلیون و ۳۵۷ هزار دلار، پاکستان با ۶۶ هزار تن به ارزش ۷۲ میلیون و ۴۹۴ هزار دلار، هند با ۶ هزار تن به ارزش هفت میلیون و ۹۴ هزار دلار ، چین با پنج هزار تن به ارزش ۳۱ میلیون و ۹۳۳ هزار دلار، امارات متحده عربی با ۷۰۶ تن به ارزش ۹ میلیون و ۴۹۴ هزار دلار و سایر کشورها با وزن۱۰۲ هزار تن به ارزش ۷۹ میلیون و ۲۳۷ هزار دلار نام برد.

مدیرکل گمرکات چابهار گفت: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات چابهار شامل گندم با وزن ۲۶۸ هزار تن به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۱۲۷ هزار دلار، برنج با وزن ۱۰۷ هزار تن به ارزش ۱۱۷ میلیون و ۹۲۱ هزار دلار، لاستیک با وزن یک‌هزار و ۴۰۰ تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۸۱۰ هزار دلار و سایر اقلام به وزن هشت هزار تن به ارزش ۴۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بوده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *