امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ناظر گمرکات خوزستان در پاسخ به درخواست خوزستانیها در فارس من عنوان کرد:

حذف عوارض گمرکی بر عهده‌ قانون‌گذار است

ناظر گمرکات خوزستان استان خوزستان گفت: گمرک مجری قانون است و حذف مالیات و عوارض گمرکی بر عهده‌ مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار است.
کد خبر: ١١٠١۴٠١٣٠١
زمان انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳ بعد از ظهر
162 بازدید

بهروز قره‌بیگی ناظر گمرکات خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص درخواست خوزستانیها مبنی بر حذف مالیات وسایل سرمایشی در فارس من اظهار کرد: کولرهای اسپیلت بر اساس گروه‌بندی کالایی در اولویت ۲۵ قرار دارند که این تقسیم‌بندی بر اساس نیاز کشور و مسائل مربوط به تامین ارز توسط وزارت صمت انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این تقسیم‌بندی اولویت واردات کالا به کشور مشخص می‌شود، افزود: وضع این مقررات برای تعیین چگونگی رفتاری است که در خصوص واردات این کالاها صورت می‌گیرد.

قره‌بیگی ادامه داد: از این رو برای واردات کولر اسپیلت اگر ثبت سفارش از سازمان صمت وجود داشته باشند، این کالاها با داشتن مجوز از گمرک ترخیص می‌شوند.

وی در خصوص کولرهای پنجره‌ای اظهار کرد: این وسایل سرمایشی در دسته اولویت‌های کالاهایی ۴ تقسیم‌بندی می‌شوند و به دلیل حمایت از صنایع داخلی امکان ورود به کشور ندارند.

تعرفه گمرکی کولرهای اسپیلت ۲۰ درصد است

قره‌بیگی در عین حال با بیان اینکه در قیمت‌گذاری کالاها آیتم‌های متفاوتی دخیل هستند، گفت: قیمت‌گذاری کالاها در حوزه اختیارات وزارت صمت است اما در این خصوص مواردی چون افزایش قیمت جهانی، تورم و … دخیل است.

ناظر گمرکات خوزستان در زمینه تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای سرمایشی گفت: این تعرفه‌ها برای کولرهای اسپیلت ۲۰ درصد است اما در سال جاری محاسبات گمرکی کالاهای وارداتی از ارز ۴۲۰۰ به ارز ( ETS ) که ارز حاشیه بازار است تغییر یافت و این امر مقداری محاسبات ورودی را تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت: به صورت کلی تعرفه گمرکی کولرهای اسپیلت از جمع ارزش کالا که بر مبنای محاسبات گمرکی است، اخذ می‌شود.

قره‌بیگی با اشاره به درخواست مطرح شده توسط مخاطبان فارس مبنی بر حذف عوارض گمرکی بر محصولات سرمایشی در استان خوزستان گفت: عوارض گمرکی بر اساس قانون وضع می‌شود و گمرک یک دستگاه اجرایی است و هر چیزی که قانون به ما ابلاغ کند، موظف به اجرا هستیم.

حذف مالیات و عوارض گمرکی بر عهده قانون‌گذار است

وی خاطرنشان کرد: حذف مالیات و عوارض گمرکی در صلاحیت قانون‌گذار و مجلس شورای اسلامی است.

ناظر گمرکات خوزستان همچنین گفت: اختیارات مربوط به عوارض گمرکی و سود بازرگانی نیز برعهده هیئت وزیران است و به تناسب تولید داخل، نیازمندی کشور و نیاز بازار می‌توانند در این خصوص تصمیم بگیرند و اگر مواردی نیاز به اصلاح داشته باشد ابلاغ کنند.

قره‌بیگی گفت: البته در طی سال جاری دولت برای حمایت از تولید داخلی و کمک به تنظیم بازار سود بازرگانی خیلی از کالاهای وارداتی را کاهش داد.
ناظر گمرکات خوزستان استان خوزستان گفت: گمرک مجری قانون است و حذف مالیات و عوارض گمرکی بر عهده‌ مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *