امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
معاون فنی گمرک ایران

حفظ حقوق خدمت گیرندگان و دولت مهمترین دغدغه گمرک است  

گمرک ایران با اعمال قوانین و‌ مقررات گمرکی ضمن استیفای حقوق دولت اقدامات موثری در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به خدمت گیرندگان و ذینفعان انجام داده است. 
کد خبر: ۱۱۱۰۱۴۰۲۱۰۲
زمان انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ بعد از ظهر
51 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی _اقتصادی به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، فرود عسگری معاون فنی گمرک در مراسم افتتاحیه همایش معاونین فنی با اعلام این‌ مطلب گفت: پایش اظهارنامه ها و بازدید از انبارها، باسکول در قلمرو گمرکی از سوی معاونین امور گمرکی ضمن شناسایی و احصاء مشکلات و ارائه راهکار های به موقع و کاربردی به تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کمک موثری می کند.

عسگری با اشاره به اینکه برگزاری این نشست ها سبب همفکری و هم افزایی در سرعت بخشیدن به انجام تشریفات گمرکی می شود، افزود: هدایت کارشناسان امور گمرکی و نظارت بر انجام وظایف کامل آنها و تعیین جانشین از جمله وظایفی که معاونین امور گمرکی باید به آن توجه جدی داشته باشند تا امور ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن انجام شود.

معاون فنی گمرک ایران با تبیین نکات و راهکارهای اصلاح و بهبود وضعیت انجام تشریفات گمرکی و بیان مصادیق آن اظهار داشت: قانون امور گمرکی، آیین نامه اجرایی واردات و صادرات، قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون بهبود فضای کسب و کار، قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اصول طبقه بندی کالا و سایر قوانین مرتبط از ضروریات کاری معاونین امور‌ گمرکی است.

وی بحث جانشین پروری را بسیار مهم برشمرد و بر ضرورت اشتراک گذاری دانش و اطلاعات تخصصی به دیگر همکاران تاکید و اظهار امیدواری کرد به زودی انتقال دانش به عنوان یک الگوی فرهنگی در سازمان همه گیر شود.

در کارگاه آموزشی معاونین فنی گمرکات اجرایی سراسر کشور که به مدت ۲ روز در تهران برگزار می شود، مباحث مختلف امور گمرکی و چالش های حال حاضر به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *