امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
در نشست مجمع نمایندگان هرمزگان با ناظر گمرکات استان مطرح شد

حمایت از گمرک در شرایط فعلی اقتصاد کشور یک تکلیف است

نمایندگان هرمزگان در مجلس شوراری اسلامی با اشاره به جایگاه گمرک شهید رجایی و نقش کلیدی آن در شکوفایی تجارت کشور، همسویی و حمایت از این گمرک را در شرایط حساس اقتصادی کشور یک تکلیف دانستند.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۴۶
زمان انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ بعد از ظهر
123 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات هرمزگان، در نشست نمایندگان حوزه مرکزی استان با “حسین سعیدی” ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک شهید رجایی، نمایندگان مردم، همسویی با گمرک را از مهم‌ترین علائم حیاتی اقتصاد کشور برشمردند.

براساس این گزارش، در این دیدار که منصور آرامی، محمد آشوری، احمد مرادی و حسین رئیسی حضور داشتند، نمایندگان مردم هرمزگان ضمن برشمردن جایگاه گمرک شهید رجایی در منظر تصمیم گیرندگان اقتصادی کشور بر همسویی و حمایت از این گمرک تاکید و خواستار هماهنگی سازمان‌های همجوار با گمرک در فعالیت‌های تجاری و بازرگانی شدند.

نمایندگان مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، خمیر و ابوموسی همچنین بر بکارگیری نخبگان علمی در حوزه گمرکات استان تاکید کردند که با بکارگیری نخبگان علمی در این گمرک به زودی شاهد تحولی بزرگ در تجارت کشور خواهیم بود.

ناظر گمرکات استان هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گمرک شهید رجایی، بیان داشت: به واسطه همجواری این گمرک با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دسترسی به آب های آزاد حجم عظیمی از فعالیت ترانزیتی کشور در گمرک شهید رجایی انجام می‌شود.

حسین سعیدی با بیان اینکه حجم زیادی از تشریفات گمرکی واردات مواد اولیه و ماشین آلات خطوط تولید کشور در این گمرک انجام می شود، افزود: بزرگترین سرمایه گمرک، نیروی انسانی می باشد و با استفاده مفید و بهینه از امکانات و نیروی انسانی در گمرکات استان در آینده شاهد رشد بیش از پیش فعالیت ها و تسریع در فرآیند انجام تشریفات گمرکی کالا در تمامی رویه های گمرکی خواهیم بود.

وی پذیرش ضمانت نامه بانکی برای ترخیص قطعی و سایر رویه‌های ماده ۶ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، استفاده از تسهیلات موضوع ماده ۴۲ قانون امور گمرکی و ترخیص نسیه و درصدی کالاها را از جمله اقدامات و تسهیلات ارائه شده توسط گمرک اعلام کرد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی، رسیدگی خارج از نوبت به  اظهارنامه ها با توجه به ضرایب اهمیت زمانی سطح دو در سامانه جامع امور گمرکی، واردات دارو با حداقل اسناد و به صورت ۱۰۰ درصد را بخش دیگری از این تسهیلات عنوان کرد و هدف از اعطای این تسهیلات را نیز تسریع در انجام  رویه‌های گمرکی برشمرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: گمرکات استان هرمزگان آمادگی خود را برای انجام تشریفات گمرکی کالا علاوه بر تسهیلات ارائه شده برای کالاهای اساسی ، به صورت شبانه روزی و بصورت حمل یکسره اعلام می دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *