امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل گمرکات اصفهان خبر داد :

در آینده نزدیک تخصیص مسیر آبی به مجتمع فولاد مبارکه

مسیر آبی یکی از تسهیلات گمرک ایران در آینده نزدیک پس از احصا شاخصو مستندات به تولیدی های بزرگ اختصاص خواهد یافت
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۴۶۳
زمان انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ بعد از ظهر
142 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان اصفهان دکتر رسول کوهستانی مدیرکل گمرکات استان اصفهان در دیدار با دکتر طیب نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه بیان داشت:

تخصیص مسیر «آبی» برای انجام هرچه سریع‌تر امور گمرکی ازمهمترین تسهیلات گمرک ایران است که پس از احصا شاخص ها و مستندات به زودی برای شرکت‌های تولیدکننده و بزرگ مانند فولاد مبارکه راه اندازی می شود .
وی اذعان داشت:اراده و عزم گمرک برای تسهیل گری امور گمرکی و ترخیص هرچه سریع‌تر تجهیزات طرح‌های توسعه ای و مواد اولیه ورودی و محصولات صادراتی فولاد مبارکه استوار است
مدیرکل گمرکات استان در این دیدار گفت:در کشور فقط دو گمرک اختصاصی وجود دارد که متعلق به شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان هستند با این‌حال موضوع و اهمیت ایجاد مجتمع گمرکی فولاد مبارکه نیز مورد تأکید قرار گرفته تا این شرکت بتواند حجم عظیمی از واردات و صادرات خود را ازطریق همین مجتمع ترخیص نماید.
رسول کوهستانی پزوه اظهار داشت:ایجاد باسکول ریلی برای تسهیل هرچه بیشتر ترخیص کالاهای فولاد مبارکه ضروری دانست و تاکید کرد: گمرک در این زمینه نهایت همکاری خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد :فولاد مبارکه صنعتی مادر است لذا برای بخش گمرک این شرکت چارت سازمانی اختصاصی تدارک دیده‌ شده است و نگاه گمرک بر این اصل استوار است که بیشترین تسهیلات را به شرکت‌های مادر ارائه نماید.
در این جلسه دکتر طیب نیا مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه ضمن تقدیر و تشکر از همکاران گمرک جمهوری اسلامی ایران و بالاخص کارکنان خدوم گمرکات استان اصفهان به منظور تسریع و تسهیل تشریفات گمرکی این واحد عظیم فولادی بیان داشت : اصلاح مهلت توقف کالا در انبارهای اختصاصی و متروکه نشدن کالاهای وارداتی شرکت فولاد مبارکه به لحاظ خاص بودن کالاهای وارداتی مورد درخواست می باشد و همچنین تاکید کرد : بازگشت جایگاه ساختار سازمانی گمرک اختصاصی فولاد مبارکه به لحاظ افزایش اختیارات مدیریتی از جمله موارد مورد تقاضا می باشد.

وی از جمله مشکلات مطرح و شناخته شده در مسیر واردات قطعات و لوازم و تجهیزات مجمتع فولاد مبارکه را الزامی شده اخذ شناسه کالا دانست و با توجه به خاص بودن کالاهای وارداتی و مورد مصرف در خط تولید تقاضای اصلاح مقررات وضع شده جهت این قطعات را نمود.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان نیز ضمن تاکید بر پیگیری اصلاح ساختار گمرک فولاد مبارکه ، در خصوص مشکل الزامی شدن اخذ شناسه کالاها راهنمایی های لازم ارائه نمود.

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *