امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اعلام کرد :

در سال ۱۴۰۰ استرداد حقوق ورودی از گمرک اصفهان از مرز هزار میلیارد ریال گذشت

کد خبر: 110140154
زمان انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ بعد از ظهر
136 بازدید

دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت : در سال ۱۴۰۰ این اداره کل مبلغ یک هزار و ۹۴ میلیارد ریال استرداد حقوق ورودی داشته است که نسبت به سال ۹۹ ، ۲۴ درصد رشد داشته است . و خاطر نشان کرد :گمرکات استان اصفهان رتبه اول کشور را در خصوص استرداد حقوق ورودی دارد .
وی گفت : مطابق قانون امور گمرکی رویه استرداد حقوق ورودی (DRAWBACK) به منظور حمایت از صادرات و کاهش هزینه های تولید کنندگان در نظر گرفته شده است و تصریح کرد : حقوق ورودی اخذ شده از مواد اولیه مصرفی و لوازم بسته بندی خارجی به کار رفته یا مصرف شده در تولید ، تکمیل و یا بسته بندی کالای صادر شده با رعایت مقررات وضع شده در این خصوص به ماخذ زمان ورود کالا به صادر کننده مسترد می گردد .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان اذعان داشت : رسیدگی به پرونده های استرداد حقوق ورودی واحد های تولیدی استان در گمرک اصفهان از زمان درخواست (در مدت یک تا دو هفته ) و تخصیص و واریز (در مدت یک تا دو هفته) انجام می پذیرد و تاکید کرد :
با پیگیری های به عمل آمده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای بند (پ) ماده ( ۳۸ ) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، برای تسریع در استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی بکاررفته در پردازش و تولید کالاهای صادراتی، مصوبه ای به شماره ۱۷۱۳۴۳ /۵۰۵۸۲ در تاریخ ۲۶ /۱۲/ ۱۳۹۴ابلاغ گردید که بر اساس آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خزانه داری کل کشور موظفند هرساله مبلغ مورد نیاز گمرک را به صورت صد در صد تخصیص و از محل تنخواه در اختیار این سازمان قرار دهند.
رسول کوهستانی پزوه اظهار داشت : در ماده ۲۲ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مصوب ۱۰/۱۱/۹۵ این قسمت به ماده ۶۶ قانون امور گمرکی اضافه گردیده است که بیان می دارد :
برقراری موانع غیر تعرفه ای و غیر فنی برای واردات به جز در مواردی که رعایت موازین شرع اقتضا می کند ممنوع است . حقوق ورودی مواد اولیه و کالاهای واسطه ای که به منظور تولید صادراتی به ویژه توسط شرکت های دانش بنیان وارد کشور می شود ، ظرف مدت پانزده روز پس از صادرات به آنها مسترد می شود .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *