امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس کل گمرک ایران در بازدید از گمرکات استان اصفهان خبر داد

دستور کار ویژه گمرک، حمایت از تولید است/۳ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر آماده ترخیص است

کد خبر: 1101401256
زمان انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲ بعد از ظهر
138 بازدید

رئیس کل گمرک ایران که به منظور بازدید از گمرکات استان اصفهان به این استان سفر کرده است، گفت: گمرک به عنوان یک سازمان حاکمیتی، حمایت از تولید و فعالان اقتصادی را در اولویت کار خود قرار داده است.

🔺علیرضا مقدسی افزود: گمرک تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا با بهره گیری از همه ظرفیت های قانونی بتواند تسهیلات و خدمات لازم را به منظور رونق تولید ارائه دهد.

دکتر مقدسی تاکید کرد: همه ما باید در جهت سرعت بخشیدن به فرایند تولید و رشد اقتصادی کمک کنیم.

🔺وی با اشاره به اهمیت تولید و رونق آن در بهبود رشد اقتصادی کشور اظهار داست: گمرک با تسهیل و تسریع فرایند ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی می کوشد تا وقفه ای در این زمینه در کار تولید کنندگان ایجاد نشود تا فعالان اقتصادی بتوانند در راستای افزایش و رونق تولید گام بردارند، زیرا رونق تولید هم سبب کمک به منابع داخلی و هم سبب ارزآوری خواهد شد.

🔺رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا ضمن بی اثر کردن و یا کم اثر کردن تحریم ها از میزان مشکلات فعالان اقتصادی کاسته شود.

🔺بر پایه این‌ گزارش، رئیس کل گمرک ایران و هئیت همراه در ادامه سفر به استان اصفهان از شرکت ذوب آهن و گمرکات اختصاصی ذوب آهن بازدید کرد.

این گزارش حاکیست با حضور علیرضا مقدسی و هیئت همراه همچنین کلنگ احداث ساختمان نمونه فرآورده های نفتی در گمرک اصفهان به زمین زده شد. هدف از احداث آن تسهیل و تسریع در نمونه برداری فرآورده ها و مشتقات نفتی و کاهش مشکلات صادرکنندگان در این زمینه است.

 مقدسی در ادامه این سفر همچنین در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شرکت کرد و با اعلام مجدد گمرک از فعالان اقتصادی و ارائه تسهیلات و خدمات ویژه گمرکی به آنان ابراز امیدواری کرد که با همکاری و هماهنگی دستگاه های دولتی و فعالان بخش خصوصی شاهد رونق هر چه بیشتر فعالیت های اقتصادی و تحقق شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” باشیم.

🔺به گفته وی در حال حاضر ۳ میلیون تن کالاهای اساسی وارداتی در بنادر موجود است که این میزان علاوه بر کالاهای اساسی، که در اسکله و لنگرگاه موجود می باشد، است و از این بابت مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نداریم.

بر پایه این گزارش رئیس کل گمرک ایران بعد از افتتاح ساختمان گمرک ذوب اصفهان و یگان حفاظت گمرک اصفهان در جمع همکاران این گمرک گفت: با توجه به شرایط و حساسیت اقتصادی کشور همه همکاران وظیفه دارند با تلاش و کوشش بیشتر در جهت بهبود خدمات رسانی به ذینفعان گمرک اقدام کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی همکاران اظهار داشت: در این خصوص مدیریت ارشد سازمان در راستای کمک به ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان تلاش می کند. 

🔺بازدید از شرکت سازنده ایکس ری از دیگر برنامه های رئیس کل گمرک و هیئت همراه با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان داخلی بود.

این گزارش می افزید: طبق برنامه ریزی انجام شده گمرک به منظور حمایت از تولید داخل و شرکت های دانش بنیان ساخت، نصب و بهره برداری از دستگاه های پیشرفته ایکس ری توسط سازندگان داخلی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کل گمرک ایران و هیئت همراه در ابتدای ورود به استان اصفهان در محل گلزار شهدای ذوب اصفهان حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه نسبت به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

🔺رئیس کل گمرک ایران را در این سفر، معاون امور گمرکی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع، سرپرست اداره کل حراست، مدیرکل هماهنگی استان ها، مدیرکل صادرات و مدیرکل توسعه و تجهیزات همراهی می کردند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *