امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیپلماسی گمرکی صادرات از گمرک مهران به عراق را افزایش داد/ رشد ۸۴ درصدی صادرات به عراق از مرز مهران با تلاش شبانه روزی کارکنان گمرک

مدیر کل گمرکات استان ایلام می گوید دیپلماسی گمرکی صادرات از گمرک مهران به عراق را افزایش داده است و با تلاش شبانه روزی همکاران گمرک مهران و تسهیلات و خدمات ارائه شده، حجم صادرات کشور در ۸ ماهه امسال از گمرک مهران به میزان صادرات ۱۲ ماهه سال گذشته از این گمرک بود.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۱۵۲۶
زمان انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ قبل از ظهر
123 بازدید

به گزارش پایگاه اخبار گمرکی _اقتصادی، روح الله غلامی با بیان این مطلب افزود : در ۸ ماهه امسال ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن کالا از طریق گمرک‌مهران صادر شد ارزش این کالا ها یک میلیارد و ۸۹ میلیون دلار بود.

غلامی گفت : این‌ میزان صادرات کالا از گمرک مهران در ۸ ماهه امسال به لحاظ وزن ۸۴ درصد و از حیث ارزش ۷۲ درصد افزایش یافته است .
وی ادامه داد : ۲۳ درصد از ارزش کل صادرات کشور به عراق در این مدت از طریق گمرک ایلام صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان ایلام با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در سطح ملی و استانی با عراق در افزایش صادرات از طریق گمرک‌ مهران به این کشور گفت: نشست های مستمر مدیران گمرکات مرزی دو طرف، دیدارهای مقامات استانی و ارتباط و‌ مراودات نزدیک در راستای تسهیل و تسریع تجارت بین دو کشور از طریق این‌ مرز گمرکی سبب شده تا تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی با کمترین زمان‌ ممکن انجام شود.

غلامی اظهار داشت: سالانه هر ماه یکبار نشست و بازدید میدانی با حضور مدیران گمرک دو کشور انجام‌ می شود و مسایل مرتبط گمرکی به صورت میدانی احصا و برطرف می شود تا تجارت بدون وقفه از این‌ مرز گمرکی انجام شود.
مدیرکل گمرک استان ایلام، تسهیلات ارایه شده از سوی گمرک عراق را از دلایل افزایش صادرات گمرک‌ مهران اعلام کرد.

وی اعمال مدیریت واحد مرزی با همکاری سازمان های دخیل در تجارت خارجی را از دیگر عوامل رشد ۸۴ درصدی در وزن و ۷۲ درصدی در ارزش صادرات از گمرک مهران ذکر کرد.
وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران گمرک مهران و تسهیلات و خدمات ارائه شده، حجم صادرات کشور در ۸ ماهه امسال از گمرک مهران به میزان صادرات ۱۲ ماهه سال گذشته از این گمرک بود.

وی گفت: با هدف ارسال هر چه سریعتر کالاهای صادراتی صارکنندگان از گمرک مهران به بازارهای هدف، این گمرک نسبت به ارائه خدمات گمرکی تا آخرین کامیون اظهاری به گمرک را انجام می دهد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *