امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس کل گمرک ایران از آمادگی کامل گمرک برای همکاری با نهادهای ذیربط در پرونده های پولشویی خبر داد

گمرک برای همکاری با نهاد های ذیربط در پرونده های پولشویی جهت ارائه اطلاعات و داده ها آمادگی کامل دارد .
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۰۷
زمان انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ بعد از ظهر
522 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل از کانال خبری گمرکی ایران در پیام رسان بله، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این مطلب گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران با اجرای گام های عملی، تمام تلاش خود را در راستای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی انجام می دهد.

رئیس کل گمرک ایران در نشست با هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی که در محل گمرک ایران برگزار شد، افزود: وجود اطلاعات دقیق و تبادل مستمر و هوشمند داده بین گمرک و مراجع مرتبط ذیصلاح در پیشگیری از فساد مالی نقش موثری دارد.

رضوانی فر گفت: با راه اندازی سامانه جدید گمرک، ضمن دسترسی سریعتر و راحت تر به داده ها، همکاری و تبادل اطلاعات بین گمرک و سایر سازمان های مرتبط در حوزه مبارزه با پولشویی بیش از پیش افزایش خواهد یافت و گمرک ایران همچنان آماده مشارکت موثر در امر مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم خواهد بود.

رضوانی فر اضافه کرد: در این خصوص بزودی کمیته ای در گمرک تشکیل خواهد شد تا با هدایت معاونت حقوقی و نظارت گمرک ایران، امور این حوزه با برنامه ریزی دقیق تری پیگیری شود.

رضوانی فر در ادامه به موضوع آموزش پرداخت و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و و برگزاری آموزش های تخصصی از این پس مبارزه با پولشویی در‌ گمرک جدی تر دنبال شود.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در همین زمینه اهمیت گذراندن دوره های آموزشی تخصصی فراگیر از سوی همکاران همچون سایر حوزه های دیگر را با اهمیت دانست و پیشنهاد کرد گذراندن دوره های آموزشی تخصصی با هدف ارتقای وضعیت شغلی همکاران گمرک در سازمان مدنظر قرار گیرد.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تاکنون نیز در حوزه مبارزه با پولشویی اقدامات خوبی در گمرک آغاز شده، تاکید کرد: با ارائه این اطلاعات و اقدامات از سوی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته، اطلاع رسانی مطلوب تری در این خصوص انجام شود.

شایان ذکر است در این دیدار معاون حقوقی و نظارت، مشاور رئیس کل و سرپرست دفتر مرکزی حراست و مدیر کل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک حضور داشتند.

نوشته شده توسط:

اخبار مرتبط
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *