امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ارزش صادرات یزد در نه ماهه  ۱۴۰۲

مدیرکل گمرک یزد از رشد ارزش کالاهای صادراتی این گمرک در نه ماهه  سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۸۲
زمان انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ بعد از ظهر
114 بازدید

محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در نه ماهه امسال، گفت: در نه ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۱۱ تن کالا به ارزش ۳۸۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۶۲۶ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶  درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری ۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک استان یزد تعداد کشور هدف صادراتی در این مدت را ۵۴ کشور ذکر کرد و افزود: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق ، امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان، عمان و ترکیه  ارسال شده است.

وی کاشی و سرامیک ، هیدروکربن های سبک ، اکسیدهای مولیبدن ، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی ، نایلون و نایلکس  را عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت ذکر کرد.

سلمانی همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را ۹۲ هزار و ۶۸۶ تن کالا به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۸۳ دلار عنوان کرد که از نظر وزن ۶ درصد کاهش و از حیث ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را ۳۳ کشور عنوان کرد و افزود: مواد اولیه  و ماشین آلات خط تولید عمده ترین کالاهای وارداتی استان هستند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *