امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد صادرات از گمرکات استان گیلان طی شش ماهه نخست سال جاری

صادرات گمرکات گیلان از ۳۴۳ میلیون دلار فراتر رفت
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۴۸
زمان انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ بعد از ظهر
99 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان گیلان در شش ماهه نخست سالجاری  میزان صادرات غیرنفتی معادل  ۵۸۲ هزار تن کالا و به ارزش  ۳۴۳ میلیون و ۳۹ هزار دلار می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶درصد  افزایش  داشته است.

عمده ترین کالاها و محصولات صادراتی استان گیلان رامحصولات نباتی، معدنی و مصنوعات آن ، محصولات شیمیایی ،محصولات پلاستیکی  و محصولات صنایع غذایی، شامل شده که  از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان ، قزاقستان ، گرجستان، افغانستان، اوکراین   ،ترکمنستان و بلوروس صادرگردیده است.

همچنین درهمین مدت میزان  واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل یک میلیون و۲۲۷ هزار تن  و به ارزش یک میلیارد و ۳۲میلیون و۷۵۹ هزار دلار  بوده که ترکیب کالایی عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی (غلات و نهادهای دامی و گوشت و روغن و کنجاله سویا و خمیر کاغذو…) و چوب و تخته اختصاص یافته است.

این  اقلام  ازکشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین،ترکیه، اکوادور  از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد و ترخیص گردیده  که  نسبت به سال قبل ازحیث ارزش دلاری  ۷۸ درصد  افزایش و از نظر وزنی ۸۳ درصد افزایش داشته است.

در همین مدت میزان ترانزیت خارجی گمرک مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن ۴۴۲ هزار تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۴۹ درصد افزایش داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *