امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد وزنی و ارزشی صادرات  کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه 

صادرات کالا در پنج ماهه نخست سالجاری در حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از لحاظ ارزش و وزن شاهد رشد بوده است
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۴۲۴
زمان انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ بعد از ظهر
141 بازدید

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در پنج ماهه نخست از سال جاری  یک میلیاردو ۷۹ میلیون و ۵۴۷ هزارو ۸۳۵ دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۵۹۷ هزارو ۹۷۷ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است . که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش ۱۴ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۸ درصدی داشته است .

بختیار رحمانی پور عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار ، سنگهای ساختمانی ،لبنیات ،انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و…. عنوان نمود .
رحمانی پور افزود : از میزان فوق گمرک خسروی با صادرات ۳۴۹ میلیون و ۲۲۴ هزارو ۴۲۹ دلار کالا به وزن ۸۵۰ هزارو ۵۱۷ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده است و گمرک پرویزخان و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

کاهش ۵۵ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه درپنج ماه نخست سال جاری

بختیار رحمانی پور ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آمار پنج ماهه واردات  گمرکات استان داشت و بیان کرد  در پنج ماهه نخست ۱۴۰۱ در مجموع ۱۵ میلیون و ۳۷۷ هزارو ۸۸۸ دلار کالا به وزن ۴ هزارو ۶۲۱ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۵ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد کاهش داشته است .
رحمانی پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر،قطعات دستگاه لیبل زن ،تجهیزات خط تولید و …عنوان کرد .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *