امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ناظر گمرکات مازندران:

رشد چشمگیر درآمدهای گمرکی طی ۱۰ ماهه سال‌جاری

در ۱۰ ماهه سال‌جاری، ۳میلیون و ۳۷ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلار بین گمرکات مازندران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد که سهم صادرات ۸۷۰ هزارتن به ارزش ۲۳۲ میلیون و ۵۶۰ هزار دلار بود.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۹۰
زمان انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ بعد از ظهر
34 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران، عسگرنیک نفس ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با اعلام این خبر گفت: مقایسه صادرات گمرکات مازندران با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۹  درصد رشد را نشان می‌دهد.

نیک نفس اظهارداشت: مقاصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت  ۴۶ کشور بوده و مهم ترین مقصدهای صادراتی کشورهای عراق با ۱۰۱هزار تن به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۱۳۷ هزار دلار، روسیه با ۳۹۱ هزار تن به ارزش ۲۵ میلیون و ۵۷۴ هزار دلار، ترکمنستان با ۱۲۱هزار تن به ارزش ۲۴ میلیون و ۱۱۳ هزار دلار، قزاقستان با ۱۹۵ هزار تن به ارزش ۱۴ میلیون و ۱۴۵ هزار دلار و آذربایجان با ۷ هزار تن به ارزش ۸ میلیون و ۸۹۹ هزار دلار بودند.

وی گفت: در این مدت درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی معادل ۱۱ هزار و ۱۲۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۱ درصد رشد داشته است .

ناظر گمرکات مازندران همچنین گفت: سهم واردات از سر جمع تجارت خارجی در این مدت ۲ میلیون ۱۶۷ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۶۹۹ هزار دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۴ درصد رشد یافته است.

وی در خصوص کشورهای مبدا کالاهای وارداتی اظهارداشت: مبدأ کالاهای وارداتی در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۲۸ کشور و به ترتیب ترکیه با ۳۹۴ هزار تن به ارزش ۴۲۷ میلیون دلار، امارات متحده عربی با۸۵۱ هزار تن به ارزش ۴۲۷ میلیون دلار، روسیه با ۴۰۸ هزار تن به ارزش ۱۸۶ میلیون دلار، قزاقستان ۱۶۱ هزار تن به ارزش ۶۱ میلیون دلار و سوئیس با ۱۳۶هزار تن کالا به ۵۰ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین گفت: در این مدت ۱۹۲هزار تن کالا به ارزش ۲۱۲ میلیون و ۹۵۸ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران به کشورهای همسایه ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی رشد ۳۶ و ۵۰ درصدی نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران بیان داشت طی ۱۰ماهه سال جاری گمرکات استان مازندران به ۲۶ هزار و ۱۵۷ نفرمسافر پروازهای خارجی خدمات گمرکی ارائه نموده است

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *