امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد چشمگیر صادرات کالا از طریق گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیر گمرک کهگیلویه وبویر احمد از افزایش ۲۸۲ درصدی ارزش صادرات کالا از طریق گمرک این استان خبر داد 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۸۴
زمان انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶ قبل از ظهر
60 بازدید

به گزارش روابط عمومی کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر گمرک استان گفت : صادرات ۱۹۸هزار و ۸۴۹ تن کالا طی نه ماهه امسال  از طریق  گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

عبدالکریم  بیاتی مدیر  گمرک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۵ میلیون و  ۹۵۸ هزار دلار کالا از این استان به سایر کشورها صادر شده است.

وی عمده محصولات صادراتی به دیگر کشورها را : کلینکر سیمان،انواع محصولات آرایشی بهداشتی، سپاهان موکت،عصاره شیرین بیان،عصاره گیاهی ،سیمان و انواع پوشاک وسیگار عنوان و اظهار کرد: که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی افزایش بیش از صد درصد  و از نظر ارزشی  رشد ۲۸۲ درصدی داشته است.

مدیر گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  کشورهای عراق، آفریقای جنوبی، کویت، جمهوری آذربایجان، آلمان،  امارات متحده عربی،افغانستان، سوئیس و عمان مقصد محصولات صادراتی این استان بوده اند.

بیاتی در خصوص علت افزایش صادرات استان طی امسال ادامه داد: صادرات کلینکر سیمان و موکت که تا قبل از این به نام استان‌های دیگر صادر می شدند، که هماکنون از خود استان صادر می شوند که علت افزایش صادرات استان بوده است .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *