امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی ۹ ماهه سال جاری؛

رشد ۲۱۸ درصدی درآمد گمرکات مازندران

در ۹ ماهه سال‌جاری، ۲ میلیون و۵۸۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار بین گمرکات مازندران و کشورهای مختلف جهان مبادله شد مقایسه آمار نه ماهه تجارت خارجی گمرکات مازندران با مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۱۲ درصدی در ارزش دلاری کالاها است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۵۷
زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳ بعد از ظهر
135 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران؛ عسگر نیک نفس ، ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با اعلام این خبر گفت: سهم صادرات گمرکات مازندران از تجارت خارجی بالغ بر ۸۲۸ هزارتن به ارزش ۲۱۲ میلیون و ۵۷۲ هزار دلار بوده ودر مقایسه صادرات با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

نیک نفس اظهارداشت: مقاصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت با ۴۶کشور و از مهمترین مقصدهای صادراتی کشورهای عراق با ۹۲ هزار تن به ارزش ۱۰۲ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار، روسیه با ۳۷۸ هزار تن به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۰۸ هزار دلار، ترکمنستان با ۱۱۴ هزار تن به ارزش ۲۲ میلیون و ۳۱۸ هزار دلار، قزاقستان با ۱۸۷ هزار تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۷۰۸ هزار دلار و ازبکستان با ۸ هزار تن به ارزش ۷ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار بودند.

ناظر گمرکات مازندران گفت : در این مدت درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی معادل ۹ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۸ درصد رشد داشته است .

ناظر گمرکات مازندران همچنین با اشاره به واردات یک میلیون و ۷۵۳ هزارتن کالا ، گفت: سهم ارزشی واردات از سر جمع تجارت خارجی در این مدت یک میلیارد و ۵۴ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۲۲ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۵ درصد رشد یافته است.

وی اظهارداشت: مبدأ کالاهای وارداتی در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۶ کشور و به ترتیب ترکیه با ۳۴۸ هزار تن به ارزش ۳۷۸ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۶۵۸ هزار تن به ارزش ۳۳۱ میلیون دلار، روسیه با ۳۴۳ هزار تن به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار، قزاقستان ۱۴۴ هزار تن به ارزش ۵۴ میلیون دلار و سوئیس با ۱۰۴ هزار تن کالا به ۳۸ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین گفت: در این مدت بیش از ۱۸۹هزار تن کالا به ارزش ۲۰۲ میلیون و ۲۸۶هزار دلار از طریق گمرکات مازندران به کشورهای همسایه ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی رشد ۶۵ و ۷۲ درصدی نشان می‌دهد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *