امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی سال ۱۴۰۲ محقق شد

رشد ۲۳  درصدی ارزش صادرات قطعی از گمرکات سیستان و بلوچستان

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان از صادرات  دو میلیون و ۲۶۰ هزار  تن کالا به ارزش ۴۰۶ میلیون و ۲۹۶ هزار دلار در سال ۱۴۰۲ ، از طریق گمرکات استان به خارج از کشور خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۱۰۵
زمان انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳ بعد از ظهر
26 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل از روابط عمومی گمرکات استان سیستان و بلوچستان، محمد علی خاشی اظهار داشت: این میزان کالا های صادراتی از نظر ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات استان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال سنگ، خرما، کنسانتره سنگ آهن، گاز، پودر رختشویی، میوه، سنگ نمک، کاشی و محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، چین، افغانستان، بنگلادش، هند، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و عراق صادر شده است.

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان در خصوص آمار کالاهای صادراتی اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان گفت: در سال ۱۴۰۲ سه میلیون و ۶۹۲ هزار تن کالا های صادراتی به ارزش یک میلیارد و ۹۱۹ میلیون و ۵۰۳ هزار دلار نیز از طریق گمرکات استان خارج شده است  که از نظر ارزش ۵۰ درصد و از نظر وزن ۳۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی به عملکرد حوزه واردات قطعی اشاره و اظهار داشت: طی سال گذشته یک میلیون و ۷۰۸ هزار  تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۹۸ میلیون و  ۲۱۸ هزار دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است که به لحاظ ارزش یک درصد کاهش و از نظر وزن ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل گمرک زاهدان افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل گندم، دانه ذرت دامی، برنج، انبه، کنجد، دام زنده، چای، لوازم یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و موز بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای روسیه، برزیل، پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین، تایلند، کنیا، سری لانکا، تایوان و افغانستان وارد شده است.

خاشی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات استان گفت: در سال ۱۴۰۲  پانصد و ده هزار  مسافر ورودی و سیسصد و هفتاد و یک هزار  مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات  تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۶۴ درصد افزایش و مسافرین خروجی ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت؛ ترانزیت خارجی در ۱۲ ماه  سال گذشته،  ۵۵ هزار و ۱۰۰ کامیون و تعداد ۱۹۵ واگن به وزن یک میلیون و ۱۰۲ هزار  تن شامل سیب زمینی،میوه،کنجد،گاز ،برنج،ماش،لوازم یدکی مستعمل، کنجد،پارچه،ادویه خشکبار،سیگار،ذرت،چای از طریق گمرکات میلک،میرجاوه و گمرک منطقه آزاد به کشورهای پاکستان،افغانستان،ترکیه،هند،امارات،ارمنستان،قزاقستان گرجستان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *