امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل گمرکات استان کرمان خبر داد:

رشد ۲۵۰ درصدی درآمد گمرکات استان کرمان در نیمه نخست سال ۱۴۰۲

مدیرکل گمرکات استان کرمان بیان داشت : در نیمه نخست سال 1402 صادرات از طریق گمرکات استان کرمان به میزان ۱۵۷ هزار و ۸۱۴ تن و به ارزش ۱۵۲ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۱۹ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی ۸ درصد افزایش داشته است .
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۴۰
زمان انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ بعد از ظهر
91 بازدید

مدیرکل گمرکات استان کرمان خبر داد:
رشد ۲۵۰ درصدی درآمد گمرکات استان کرمان در نیمه نخست سال ۱۴۰۲
مدیرکل گمرکات استان کرمان بیان داشت : در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ صادرات از طریق گمرکات استان کرمان به میزان ۱۵۷ هزار و ۸۱۴ تن و به ارزش ۱۵۲ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۸۱۹ دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی ۸ درصد افزایش داشته است .

وی عمده ترین‌ اقلام صادراتی گمرکات استان کرمان را پسته و مغز پسته، فرومولبیدن، شکر، اکسید مولیبدن، کاتد مس و مصنوعات مسی برشمرد و تصریح کرد : طی این مدت افغانستان، آلمان، امارات، ترکیه و قزاقستان ، مهمترین مقاصد محموله های صادراتی از گمرکات استان کرمان بوده است .

در ادامه مدیرکل گمرکات استان کرمان در خصوص واردات کالا از طریق گمرکات استان کرمان اظهار داشت: در شش ماهه امسال ۱۲۸ هزار و ۸۱۱ تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان کرمان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۹۳ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان کرمان را اجزا و قطعات منفصله خودرو، لوازم صنعتی وبرقی، ماشین آلات صنعتی و مکانیکی، ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی و … برشمرد و بیان داشت: طی این مدت مهمترین کشورهای مبدا واردات چین، آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه و بلاروس بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان کرمان میزان درآمد محقق شده گمرکات استان کرمان طی شش ماهه نخست سال جاری را ۹۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(۲۶۰۰۰هزار میلیارد ریال) ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *