امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۳۳ درصدی صادرات از گمرکات استان خوزستان در فروردین ماه

ناظر گمرکات خوزستان از صادرات 404 میلیون دلار کالا از گمرکات استان در فروردین ماه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲
زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ قبل از ظهر
124 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی بهروز قره بیگی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در فروردین ماه امسال ۴۰۴ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن است و از نظر ارزشی ۴۰۴ میلیون دلار و از نظر تعداد اظهار نامه های گمرکی ۱۲۹۳ فقره که این تعداد در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته ، ۳۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان تصریح کرد: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

قره بیگی عنوان کرد: کشورهای امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند.

وی در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان در فروردین ماه امسال، ۷۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۵ میلیون دلار بوده است.

در پایان افزود : میزان کالای ورود موقت ترخیص شده از طریق گمرکات استان خوزستان در یک ماهه ۱۴۰۲ ، تعداد۶۶۵ اظهار نامه ورود موقت به وزن ۳ هزار تن و ارزش ۲۴ میلیون دلار ثبت شده است که نسبت به سال قبل از نظر تعداد ۲۹ درصد افزایش داشته است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *