امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
طی نه ماهه ۱۴۰۲محقق شد 

رشد ۴۸ درصدی صادرات از گمرکات‌مازندران          

ناظرگمرکات‌مازندران با اعلام صادرات بیش از یک میلیون تن انواع کالا از رشد ۴۸ درصدی صادرات طی نه ماهه سال جاری خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۶۹
زمان انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ بعد از ظهر
60 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه‌نظارت‌گمرکات‌ مازندران، امیر جمشیدی گفت: طی این مدت ارزش صادرات انواع کالا از گمرکات‌ مازندران بالغ بر ۲۳۷ میلیون و ۶۸۶ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

ناظر گمرکات‌مازندران و مدیرکل گمرک‌ نوشهر با اشاره به  صادرات قطعی کالا از گمرکات امیرآباد، نوشهر، ساری، فریدونکنار و آمل بیان داشت: پنج قلم عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی با ۹۰ میلیون دلار، سیمان با ۳۰ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۲۵ میلیون دلار ، مرکبات با ۱۷ میلیون دلار و فرآورده های خوراکی گوناگون با ۱۲ میلیون دلار بوده اند که سهم ارزشی ۷۴ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته اند.

وی همچنین مقاصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات‌مازندران در این مدت را به ۴۷ کشور اعلام کرد و گفت : به ترتیب عراق با ۱۱۰ میلیون دلار، روسیه با ۵۷ میلیون دلار، ترکمنستان با ۱۱ میلیون دلار، قزاقستان با ۱۰میلیون دلار و امارات با ۷ میلیون دلار پنج کشور عمده طرف مبادله تجاری گمرکات‌مازندران بوده اند.

رشد ۶۲ درصدی ارزش واردات کالاهای اساسی به گمرکات مازندران

جمشیدی ناظر گمرکات مازندران میزان واردات نه ماهه سال جاری به سه میلیون و ۵۳۲ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار رسید که از افزایش ۹۸ درصدی در وزن و ۶۲ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: پنج قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت ؛ ذرت دامی با ۶۸۸ میلیون دلار، چربی ها و روغن های حیوانی با ۵۳۳ میلیون دلار ، جو دامی با ۳۲۵ میلیون دلار،کک نفتی با ۵۶ میلیون دلار و گندم با ۳۰ میلیون دلار بودند.  جمشیدی همچنین ۵ کشور عمده مبدا کالاهای وارداتی را به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۶۵۹ میلیون دلار، ترکیه با ۴۶۲ میلیون دلار، روسیه با ۲۶۶ میلیون دلار، انگلستان با ۹۰ میلیون دلار و عمان با ۷۵ میلیون دلار ذکر کرد.

ناطر گمرکات مازندران با اشاره به واردات کالاهای اساسی در نه ماه سال جاری گفت: در این مدت سه میلیون و ۳۴۳ هزارتن انواع کالاهای اساسی به ارزش یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون دلار وارد کشور شد که با اختصاص ۹۵ درصد از وزن و ۹۰ درصد از ارزش کل واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱۳ درصدی در وزن و ۷۹ درصد افزایش در ارزش داشته است.

وی در رابطه با اقلام عمده کالاهای اساسی اظهار داشت: ذرت دامی ، چربی ها و روغن های حیوانی و دامی ، گندم دامی، جودامی و خوراک آماده دام اقلام عمده کالاهای اساسی وارداتی به گمرکات مازندران بودند.

جمشیدی با اشاره به درآمد وصولی گمرکات مازندران حاصل از تجارت خارجی گفت: درآمد گمرکات مازندران با رشد ۴۴ درصدی بالغ بر ۱۳ هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال بوده است .

 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *