امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رشد ۵۰۰ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرک گناوه

هوشنگ هوشمندی از رشد بیش از ۵۰۰ درصدی صادرات غیر نفتی از گمرک گناوه درسال ۱۴۰۰ خبر داد
کد خبر: 1101401143
زمان انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ بعد از ظهر
98 بازدید

به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک گناوه ، هوشنگ هوشمندی از رشد بیش از ۵۰۰ درصدی صادرات گمرک گناوه درسال ۱۴۰۰ خبر داد.

مدیرکل گمرک شهرستان گناوه با بیان این مطلب گفت: صادرات کالای غیرنفتی از این بندر در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی ۸۶۷ درصد و از نظر ارزش ۵۳۸ درصد افزایش داشته است.
هوشنگ هوشمندی افزود: در این مدت ۱۳هزارو۶۹۲ تن کالا به ارزش ۱۴میلیون و ۲۷۵هزار و ۲۰۳ دلار به کشورهای کویت، امارات متحده عربی ، امارات و قطر صادر شد.
وی اظهارداشت: شیشه شفاف و آینه ساختمانی، دام زنده (شتر) ، شیشه فلوت بر روی خرک فلزی از عمده کالاهای صادراتی بوده است.
وی گفت: این میزان رشد درحالی است که در سال ۱۳۹۹ ، هزارو۴۱۶ تن کالا از گمرک گناوه به ارزش ۲میلیون و ۲۳۷هزار و ۲۴۲دلار صادر شده است.
مدیر کل گمرک گناوه در بخش دیگری از سخنان خود به کاپوتاژ کالا به جزیره خارک اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۲هزارو۷۱۹ تن کالا به ارزش ۹۱۳میلیاردو۴۰۷میلیون ریال کاپوتاژ صادرشد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از نظر وزنی ۲۲ درصد و ارزش یک درصد افزایش نشان می دهد.
هوشمندی به میزان کالای وارداتی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: در این مدت میزان کالای وارداتی و ملوانی ۲۴هزارو۶۵۵ تن کالا شامل لوازم یدکی، شیرآلات، ظروف شیشه ای ، لاستیک، چای، تمرخوراکی، برنج و شکر به ارزش ۱۱۵میلیون و ۲۲۸هزار و ۹۷۱ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش ۲۸ درصد افزایش یافت.
وی میزان درآمد ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ گمرک های گناوه و بندرریگ را بیش از ۱۱۹میلیارد تومان اعلام کرد و افزود میزان کل درآمد این گمرکات نسبت به سال۹۹ مقدار ۹درصد افزایش داشته است.
هوشمندی به آمار ورودی و خروجی موتورلنج‌های باری و ملوانان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۸۷۸ شناور باری از خور این بندر به سمت کشورهای همسایه خلیج فارس خروج و ۹۱۳ فروند شناور وارد و همچنین ۵ هزارو ۲۶۸ ملوان خارج و ۵ هزار و ۴۷۸ نفر به بندرگناوه وارد شدند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *