امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
در سال ۱۴۰۲ محقق شد:

رشد ۶۹درصدی درآمد گمرک خراسان شمالی

مدیر گمرک خراسان شمالی با اعلام رشد ۶۹ درصدی ، درآمد وصولی گمرک استان را بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بیان کرد
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۳۱۰۱
زمان انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱ بعد از ظهر
25 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_اقتصادی به نقل از روابط عمومی گمرک استان خراستن شمالی ،حجت امانی مدیر گمرک این استان عنوان نمود: بیش از ۲۲۰ هزار کالا به ارزش ۸۵ میلیون و ۴۱۳ هزار دلار در سال ۱۴۰۲ از گمرک استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد افزایش  از لحاظ وزن کالا  و ۳۴ دگرصد کاهش از لحاظ ارزش دلاری داشته است  .

امانی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی بیش از۳۰شرکت در زمینه صادرات کالا فعالیت و با گمرک استان همکاری دارند که کالاهای خود را به بیش از ۲۰ کشور شامل ترکیه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا و عراق صادر نموده اند .

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، محصولات فولادی ، محصولات و مصنوعات پلاستیکی ، اسید سیتریک ، گرانول و … است .

مدیر گمرک خراسان در خصوص واردات کالا به خراسان شمالی اظهار نمود: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۶۲ هزار تن کالا به ارزش۸۱ میلیون و۳۱ هزار دلار از طریق گمرک  استان ترخیص شده است که از لحاظ وزن کالا ۳۶۵ درصد رشد و از لحاظ ارزش دلاری نیز۲۹ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته اند .

امانی افزود: بیشتر کالاهای وارداتی شامل مواد اولیه خط تولید، ماشین آلات و مواد مورد نیاز خط تولید کارخانه ها و واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی ، چراغ قوه، قطعات کمپرسور، دستگاه بذرکار، سنگ آلومینیوم و ماشین آلات قالب گیری بوده که بیشتر از کشورهای چین، ترکیه، آلمان و پاکستان وارد شده است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *