امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل گمرک اصفهان خبر داد:

رشد ۱۷۵ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان

دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان میزان درآمد گمرکات استان اصفهان را 18 هزار و 518 میلیارد ریال برشمرد و اظهار داشت : در 9 ماهه 1401 درآمد گمرکات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل 175 درصد رشد داشته است .
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۵۶
زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ بعد از ظهر
138 بازدید

به گزارش پایگاه خبری اخبار گمرکی_ اقتصادی مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص واردات کالااز طریق گمرکات استان اصفهان اظهار داشت: درنه ماهه امسال ۸۲ هزار و ۵۷۳ تن کالا به ارزش ۴۵۸ میلیون و ۸۰۴ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵ درصد کاهش و از حیث ارزش معادل سال قبل بوده است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اذعان داشت : طی این مدت تشریفات واردات از طریق گمرک اصفهان ۵۹ هزار تن و به ارزش ۳۵۳ میلیون و ۴۲۶ هزار دلار بوده که ۷۷ درصد از کل واردات گمرکات استان را به خود اختصاص داده است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۹ و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد داشته است .
و در ادامه تصریح کرد : در نه ماهه امسال تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۲۲ هزار تن و به ارزش ۹۹ میلیون دلار و گمرک اختصاصی ذوب آهن ۲ هزار تن و به ارزش ۶ میلیون دلار بوده است .
وی عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید،اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی برشمرد و بیان داشت: در نه ماهه سال۱۴۰۱ ؛ ۱۶۳ میلیون دلار ماشین آلات و دستگاه های مکانیکی باسهم ۳۶ درصد ، ۸۷ میلیون دلار ماشین آلات برقی با سهم ۱۹ درصد ، ۶۰ میلیون دلار چدن و آهن و فولاد با سهم ۱۳ درصد ، ۱۷ میلیون دلار وسایل نقلیه ( کامیون ) و اجزا و قطعات خودرو با سهم ۴ درصد و مواد پلاستیکی ۱۵ میلیون دلار با سهم ۴ از طریق گمرکات استان اصفهان درصد ترخیص گردیده است .
مدیرکل گمرکات استان اصفهان درخصوص مهمترین کشورهای مبدا واردات به گمرکات استان اصفهان تصریح کرد: طی این مدت امارات متحده عربی ۱۲۲ میلیون دلار با سهم ۲۷ درصد، ترکیه ۹۸ میلیون دلار باسهم ۲۱ درصد، چین ۹۴ میلیون دلار با سهم ۲۰ درصد ، کره جنوبی ۴۶ میلیون دلار باسهم ۱۰ درصد و آلمان ۴۱ میلیون دلار با سهم ۹ درصد ، مبدا واردات کالا به مقصد گمرکات استان اصفهان بوده اند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *