امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر:

رشد ۲۴ درصدی تجارت خارجی از گمرکات مازندران

طی 11 ماهه سال 1401 ارزش تجارت خارجی از گمرکات استان مازندران با افزایش 24 درصدی از مرز یک میلیارد و 682 میلیون و 248 هزار دلار گذشت
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۶۳۷
زمان انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ بعد از ظهر
171 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان مازندران، عسگر نیک نفس ناظرگمرکات مازندران ومدیر کل گمرک نوشهر با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه نظارت گمرکات مازندران طی ۱۱ ماهه۱۴۰۱ گفت طی این مدت بیش از ۹۰۸ هزار و ۲۶۵ تن انواع کالا به ارزش ۲۵۰ میلیون و ۷۴۲ هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است .

وی با اشاره به نوع کالاهای صادرشده شامل سیمان و مواد معدنی، فرآورده های لبنی ، مواد پلاستیکی ، چوب و اشیا چوبی، کیوی و… از گمرکات مازندران گفت این کالاها از گمرکات نوشهر، امیر آباد ، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۴۷ کشور جهان مانند عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات و… صادر گردیده است .

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد درآمد از گمرکات مازندران گفت طی ۱۱ ماهه سال جاری درآمد قطعی گمرکات مازندران با رشد ۱۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از مرز یک هزارو ۳۱۴ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال گذشت.

نیک نفس با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر ،ساری و فریدونکنار گفت همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۵۰۷ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که ازنظر ارزشی ۳۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد .

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران ۲۹ کشور اعلام نمود وگفت عمده ترین این کشور ها ترکیه ، امارات متحده عربی ،روسیه ، قزاقستان ، سوئیس، ترکمنستان و بوده که عمده ترین کالاهای وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی ،گندم ، چربی ها و روغن های حیوانی ونباتی ، کک نفتی و چوب و تخته می باشند.

عسگر نیک نفس ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر درخصوص ترانزیت کالا از گمرکات مازندران گفت طی یازده ماهه سال جاری ، ۱۹۳ هزار و ۳۸۶ تن کالا به ارزش ۲۱۳ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار از گمرکات نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۱۹ درصد و ارزشی ۳۶ درصد رشد را نشان می دهد

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *