امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
در جمع نمایندگان تجار و بازرگانان کشور افغانستان صورت گرفت

رصد هزینه های دریافتی توسط ترخیص کاران فعال در مرز دوغارون

ناظر گمرکات خراسان رضوی در جلسه ای که با حضور معاون اتاق تجارت ایران و افغانستان، نمایندگان تجار و بازرگانان کشور مقابل در گمرک دوغارون برگزار شد، هزینه های دریافتی توسط ترخیص کاران فعال در مرز دوغارون را مورد رصد و پایش قرار داد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۵۲
زمان انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ بعد از ظهر
134 بازدید

به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، جعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیرکل گمرک مشهد، در جلسه ای که با هدف تسهیل تجارت با کشور افغانستان و با حضور معاون اتاق تجارت ایران و افغانستان، نمایندگان تجار و بازرگانان کشور مقابل و جمعی از حق العمل‌کاران و نمایندگان شرکتهای حمل و نقل فعال در مرز دوغارون برگزار گردید.

در جهت شفاف سازی و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی که تاثیرات منفی بر روند تجارت بین دو کشور دارد ضمن بررسی هزینه های دریافتی توسط ترخیص کاران فعال در این مرز، مقرر شد رانندگان افغانی فقط مسئولیت حمل کالا را برعهده داشته و هیچ‌گونه پرداختی در مرز توسط آنها انجام نپذیرد.

جعفری در ادامه از ایکس ری جدید کانتینری گمرک دوغارون نیز بازدید کرد. در این بازدید نحوه اسکن کامیونها و کیفیت تصاویر دریافتی از ایکس ری مورد بررسی قرار گرفت.
لازم بذکر است این دستگاه ایکس ری با ظرفیت میانگین ۷۲۰۰۰ اسکن در سال توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
در پایان گزارش امده است با توجه به موقعیت استراتژیک گمرک دوغارون به عنوان گذرگاه مرزی با کشور افغانستان و حجم بالای صادرات به این کشور، استقرار و بهره برداری دستگاههای اشکارساز و کنترلی در این مرز مهم، با جدیت در حال انجام است.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *