امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم مازندران از تجارت خارجی با روسیه 

تجارت خارجی مازندران با روسیه طی 3 ماهه سال جاری بالغ بر 382 هزارو 652 تن وبرابر با 99 میلیون 353 هزارو 830 دلار بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۱۴۱
زمان انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ بعد از ظهر
140 بازدید

. به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران،حجم صادرات گمرکات مازندران به روسیه در این بازه زمانی بالغ بر ۲۰۹ هزارو ۳۶۱ تن بوده است که از حیث ارزش این میزان صادرات کالاهای مازنی برابر با ۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزاردلار بوده است .

این میزان صادرات به روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۲۳درصد و ازنظر ارزشی ۱۳۰درصد رشد را نشان می دهد.

براساس این گزارش کالاهای صادر شده از گمرکات مازندران به مقصد روسیه شامل سیمان و مواد معدنی، فرآورده های خوراکی گوناگون، آب میوه،انواع نوشابه،مواد پلاستیکی ،محصولات کشاورزی ومرکبات بوده است که سهم روسیه از صادرات سه ماهه گمرکات مازندران از نظروزنی و ارزشی۶۵ و ۱۶ درصد بوده است.

این گزارش درخصوص واردات کالا از روسیه از طریق گمرکات مازندران به کشورمان می افزاید در بازه زمانی۳ ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۷۳ هزارتن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار بوده  که ازنظر وزنی و ارزشی یه ترتیب ۱۳۰ و۱۶۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه داشته است.

کالاهای وارد شده به گمرکات مازندران از مبدا روسیه شامل جو و ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی و نباتی،کاغذ، چوب و تخته ومحصولات شیمیایی بوده که این میزان واردات ازحیث وزنی ۱۷ سهم درصدی و ار حیث ارزشی سهم۱۴ درصدی نسبت به کل وارداتی ۳ماهه گمرکات مازندران را داشته است.

براساس گزارشهای رسیده استاندار مازندران در راس هیات بازرگانی و اقتصادی ‌، مازندران را  به مقصد روسیه ترک کردند ، دراین سفر مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد آنان راهمراهی می نماید.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *