امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم گمرکات مازندران از تجارت خارجی با روسیه

ناظر گمرکات مازندران گفت میزان تجارت خارجی استان از طریق گمرکات مازندران  با روسیه  طی سال گذشته ، بالغ بر ۹۴۸ هزارو۷۱۴ تن کالا برابر با ۲۷۵ میلیون و ۱۲۹ هزارو ۳۷۶ دلار است که از لحاظ وزنی ‌۲۶‌‌‌درصد و از لحاظ ارزشی ۱۵ درصد کل تجارت گمرکات مارندران را به خود اختصاص داده است. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۰
زمان انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ بعد از ظهر
208 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران،  عسگر نیک نفس ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با تشریح وضعیت تجارت خارجی گمرکات مازندران گفت : کل تجارت خارجی گمرکات مازندران در  سال ۱۴۰۱، ۳ میلیون و ۶۵۶ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار بوده است که از این میزان تجارت با کشور روسیه  ۹۴۸هزار و ۷۱۴ تن وبه ارزش ۲۷۵ میلیون و ۱۲۹ هزارو  ۳۷۶ دلار بوده است.

ناظر گمرکات مازندران افزود : از این میزان تجارت ، سهم صادرات گمرکات مازندران به روسیه به میزان ۴۴۵ هزارو ۷۸۲ تن وبه ارزش ۲۹ میلیون و ۶۲۹ هزارو ۷۴۲ دلاربوده است که از نطر ارزش  ۴۰ درصد کاهش و ۵۰ درصد وزنی رشد را نشان می دهد.

نیک نفس  در خصوص واردات از کشور روسیه اظهار داشت : گمرکات استان مازندران در این مدت زمانی از حیث حجمی بالغ بر ۵۰۲ هزارو ۹۳۲ تن وبرابر با ۲۴۵ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۳۴ دلار بوده است که این میزان ۷ درصد وزن و ۴ درصد ارزش کل واردات گمرکات مازندران را شامل می شود.

ناظر گمرکات مازندران در خصوص کالاهای مبادله شده از طریق گمرکات مازندران با روسیه گفت: طی سال ۱۴۰۱ ،از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار کالاهای اساسی نظیر جو ، ذرت دامی ،گندم ، کاغذ،چربی ها و روغن های حیوانی ونباتی ، دانه های روغنی، چوب ، موادمعدنی و….از روسیه وارد گمرکات مازندران شده است و از طریق ۵ گمرک صادراتی مازندران کالاهایی نظیر فرآورده های لبنی ،کیوی ، مرکبات ، موادمعدنی ، سیمان ، چوب و اشیاچوبی ، محصولات کشاورزی و.. به این کشور صادر گشته است.

استاندار مازندران فرداجمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ میزبان استاندار آستراخان روسیه خواهد بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *