امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم گمرکات مازندران از تجارت خارجی با قزاقستان

ناظر گمرکات مازندران گفت میزان تجارت خارجی کشورمان با قزاقستان طی ۱۱ ماهه سال جاری ، بالغ بر ۳۶۴هزارو۸۳۲ تن کالا برابر با ۷۹ میلیون و ۲۶۰ هزارو ۴۷۸ دلار است که از لحاط وزنی ۱۱ درصد و از لحاظارزشی ۵ددرصد کل تجارت ۱۱ماهه گمرکات مارندران را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۶۳۲
زمان انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ بعد از ظهر
124 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران،  عسگر نیک نفس ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با تشریح وضعیت تجارت خارجی گمرکات مازندران گفت : کل تجارت خارجی گمرکات مازندران در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱،۳ میلیون و ۳۵۱ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار بوده است که از این میزان تجارت با کشورقزاقستان ۳۶۴ هزارو ۸۳۲ تن وبه ارزش ۷۹ میلیون و ۲۶۰ هزارو  ۴۷۸دلار بوده است.

ناظر گمرکات مازندران افزود : از این میزان تجارت ، سهم صادرات گمرکات مازندران به قزاقستان به میزان ۲۰۰ هزارو ۸۲ تن وبه ارزش ۱۶ میلیون و ۸۴۱ هزارو ۳۰۸ دلاربوده است که ۷ درصد ارزش و ۲۲ درصد وزن کل صادرات گمرکات مازندران به این کشور اختصاص یافته است.

نیک نفس در ادامه در خصوص واردات از کشورقزاقستان اظهار داشت : گمرکات استان مازندران در این مدت زمانی از حیث حجمی بالغ بر ۱۶۴. هزارو ۷۴۹  تن وبرابر با ۶۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و۱۷۰ دلار بوده است که این میزان ۷ درصد وزن و ۴ درصد ارزش کل واردات گمرکات مازندران را شامل می شود.  وی در خصوص کالاهای مبادله شده از طریق گمرکات مازندران با قزاقستان گفت: طی ۱۱ماهه سال ۱۴۰۱ ،از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار کالاهای اساسی نظیر جو و گندم از قزاقستان وارد گمرکات مازندران شده است و از طریق ۵ گمرک صادراتی مازندران کالاهایی نظیر فرآورده های لبنی ،موادمعدنی ، سیمان ، چوب و اشیاچوبی ، محصولات کشاورزی و.. به این کشورصادر  گشته است.

مازندران بنابر گفته معاون اقتصادی استاندار مازندران میزبان هیات تجاری _اقتصادی از قزاقستان خواهد بود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *