امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شش دستور محوری وزیر اقتصاد به رئیس کل جدید گمرک

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از انتصاب محمد رضوانی فر به سمت رئیس کل گمرک ایران شش مطالبه را در حکم ایشان آورده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۵۴۵
زمان انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ قبل از ظهر
213 بازدید


احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی پس از انتصاب محمد رضوانی فر به سمت رئیس کل گمرک ایران شش مطالبه را در حکم ایشان آورده است.

بر این اساس انتظار می رود که رئیس جدید گمرک به دنبال مطالبه‌ی وزیر اقتصاد، در راستای اهداف ۶ گانه‌ای شامل
۱-توسعه و توانمندسازی سرمایه انسانی گمرک با هدف ارتقای بهره وری، ۲-گسترش ارتباط با سازمان‌های بین المللی و تقویت همکاری‌های منطقه ای در حوزه تجارت فرامرزی،۳- برون سپاری ارائه خدمات منطبق بر سیاست های کلی اصل (۴۴ ) قانون اساسی و طرح ریزی شیوه‌های نوین مشارکت بخش خصوصی در ارتقاء زیرساخت‌های گمرکی ۴-باز مهندسی و اصلاح فرایندها در رویه های مختلف گمرکی و بهره گیری از فن‌آوری‌های نوین با هدف چابک سازی و افزایش سرعت دقت در تشریفات گمرکی۵- اصلاح نظام ارزش گذاری کالا‌‌های وارداتی و صادراتی گمرکی ۶- بهبود ارتقای رتبه ایران در شاخص تجارت فرامرزی با همکاری سایر دستگاه های مربوطه، می باشد و در راستای ارتقا وضعیت گمرکات و همچنین تسهیل در تشریفات گمرکی قدم بر دارد و شاهد تحولی چشم گیر در این حوزه‌ی حیاتی باشیم.

به گزارش تسنیم،‌ جدای از موضوعاتی مثل اصلاح ساختار اداری و جذب نیروهای جدید و کادر  سازی مدیریتی امروز حدود ۸ میلیون تن کالا در بنادر کشور رسوب کرده است و بر  این اساس یک تغییر کلان در حوزه دفاتر فنی ضروری به نظر میرسد. بسیاری از مدیران حوزه فنی در ۴ سال اخیر(از زمان حضور دژپسند در وزارت اقتصاد) تغییر نکرده‌اند و به عنوان نخستین اقدام اصلاحی رئیس جدید گمرک میتواند در این حوزه اقدامات اصلاحی را در دستور کار قرار دهد.

پ.ن: با نگاهی به تغییرات مدیریتی در یک سال اخیر میتوان دریافت که تعداد زیادی از مدیران تغییر اما به جهت تخصصی بودن کار در سازمان گمرک قطعا تغییرات سلیقه ای خسارت های جبران ناپذیری وارد خواهد کرد

نوشته شده توسط:

اخبار مرتبط
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *