امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

شورای هماهنگی و همکاری تجارت در استان بوشهر تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار تشکیل شورای همیاری ، همفکری و هماهنگی تجارت در استان بوشهر شد .
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۱۶۹
زمان انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ بعد از ظهر
142 بازدید

 

◀️به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ، آیت اله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: انتظار می رود دستگاه های اجرایی و متولیان امور تجارت در استان در یک نشست هماهنگی با اتخاذ تصمیم و تصویب مصوباتی ضمن ایجاد یک وحدت رویه ، زمینه توسعه تجارت در استان بوشهر را فراهم نمایند.

◀️وی تاکید کرد: مصوبات این شورا باید لازم الاجرا باشد و تمامی ارگانها و نهادها جهت تقویت تجارت در استان باید با یکدیگر همفکری ، همیاری و همکاری لازم را داشته باشند.

◀️نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گمرک را پیشانی و مرکز مراودات تجاری هر کشور در حوزه تجارت عنوان کرد و گفت: به هر میزان گمرکات و بنادر هر کشور از استانداردها و امکانات لازم برخوردار باشد نگاه بین المللی به آن کشور متفاوت خواهد بود.

◀️وی به پیشینه و قدمت تجارت در استان بوشهر اشاره کرد و اظهارداشت: استان بوشهر از قدمت تاریخی بسیار والایی در امر تجارت برخوردار است اما این قدمت تاریخی طی سالیان اخیر روند کاهشی داشته است.

◀️صفایی بوشهری اضافه کرد: عدم لایروبی و افزایش عمق آب ، روند کند توسعه اسکله و زیرساختها ، توسعه بنادر همجوار استان و عدم اعمال مشوق ها و جاذبه های بازرگانی در استان برای فعالین اقتصادی از مهمترین عوامل پسرفت تجارت در استان بوده است.

◀️ نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه امنیت اقتصادی در استان باید ارتقاء پیدا کند، گفت: در کنار توجه به امنیت اقتصادی ، سلامت اقتصادی و سرعت عمل در اقتصاد نیز باید تقویت شود چراکه این عوامل نقش بسزایی در رونق تجارت در استان بوشهر خواهد داشت.

◀️وی اضافه کرد: توجه به توسعه زیرساختهای بندری و ارتباطی، مکانیزه و الکترونیکی شدن فعالیت های اقتصادی و ایجاد مشوق و جاذبه های اقتصادی و ارائه تخفیف سود بازرگانی برای فعالین اقتصادی قطعا موجبات رونق پیشین تجارت در استان بوشهر را فراهم خواهد کرد.

◀️ناظر گمرکات استان و مدیرکل بوشهر نیز با بیان اینکه معیشت و زندگی مردم جنوب به ویژه مردم استان بوشهر با دریا ودریانوردی و تجارت گره خورده است، گفت: مردم استان بوشهر به عنوان مرزدار همواره نقش بسیار مهمی در امنیت و اقتصاد کشور داشته‌اند و گمرک همواره سعی نموده در کنار اجرای صحیح قوانین در راستای رفع مشکلات مردم و فعالین اقتصادی قدم بردارد.

◀️علی سلیمانی افزود: قدمت تاریخی تجارت در استان بوشهر بر هیچکس پوشیده نیست، متاسفانه قدمت و این پیشینه تاریخی با میزان توسعه تجارت در استان همخوانی ندارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *