امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادارت گمرکات خراسان رضوی روی ریل رشد   

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت طی ۹ماهه امسال میزان صادرات کالا از گمرکات استان معادل ۲هزار تن و به ارزش ۱میلیون دلار بوده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۱درصد و از نظر ارزش ۲۳ درصد رشد داشته است . 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۸۷
زمان انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱ قبل از ظهر
89 بازدید

به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی جواد جعفری در تشریح عملکرد گمرکات استان اظهار داشت عمده اقلام صادراتی در این مدت زعفران ،پسته و تخم خوراکی پرندگان بوده است که عمدتا به کشورهای افغانستان ، ترکمنستان و تاجیکستان صادر شده است.

وی افزود در این مدت ۱۸۲هزارتن کالا به ارزش ۵۲۳ میلیون دلار از طریق گمرکات خراسان رضوی وارد استان شده است که عمده این اقلام تلفن های هوشمند ،پنبه و نخ یک لا بوده است که این آمار نشان میدهد واردات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد کاهش و از نظر ارزش ۸،۷درصد رشد داشته است .

مدیرکل گمرک مشهد افزود در۹ماهه امسال میزان ترانزیت کالا از مقصد گمرکات استان ۱.۶هزارتن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

این مقام‌گمرکی عنوان کرد طی ۹ماهه سال ۱۴۰۲ از گمرکات استان به ۸۰کشور جهان کالا صادر شده که ۹۳درصد ارزش‌صادرات استان متعلق به ۱۱کشور جهان بوده و سایرشرکای تجاری استان ۷درصد از ارزش صادرات را به خود اختصاص داده اند .

این گزارش می افزاید تراز بازرگانی تجاری خارجی گمرکات خراسان رضوی طی ۹ماهه امسال مثبت و معادل ۶۷۸ میلیون دلار می باشد .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *