امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
در نیمه نخست سال جاری

صادارت ۱۵ میلیون تن کالا غیرنفتی از گمرکات استان بوشهر

️ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از صادارت  ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان بوشهر در نیمه نخست سال جاری خبر داد.  
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۳۰
زمان انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ بعد از ظهر
84 بازدید

به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ، علی سلیمانی افزود: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۵ میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی ، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگو ، سنگ گچ و گچ بنایی ، سبزیجات و صیفی جات تازه بوده است که عمدتا به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه ، پاکستان ،  سریلانکا ، ویتنام ،تانزانیا ، موزامبیک و قطر صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه بیشترین حجم صادارت استان مربوط به محصولات پتروشیمی بوده است ، اظهارداشت : طی مدت یاد شده ۱۴ میلیون و ۱۷۴ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بالغ ۵ میلیارد و ۵۶۶ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به ویژه گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است.

سلیمانی به حجم واردات صورت گرفته از گمرکات استان طی مدت یاد شده اشاره کرد و گفت: طی این مدت بالغ بر ۳۱۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

وی افزود: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل ماژول نمایشگر ، انواع پارچه ، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت و دوچرخه ، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری ، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، انواع بلندگو ، انواع لاستیک، موز و جرثقیل مستعمل بوده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر یادآورد: بیشترین حجم کالاهای وارداتی به گمرکات استان مربوط به کشورهای امارات متحده عربی  ، چین ، روسیه ، فیلیپین ، هند ، جمهوری کره، ژاپن، ترکیه و هنگ کنگ می باشد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *