امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادرات از گمرکات کردستان رشد ۲۳ درصدی داشته است

مبادلات تجاری حوزه نظارت گمرکات کردستان در نه ماهه سال ۱۴۰۲ به رقمی بیش از  ۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بالغ بر ۴ میلیارد دلار رسید .
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۲۸۰
زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ بعد از ظهر
183 بازدید

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات کردستان : امیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان از صادرات بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۱۵ میلیون دلار از طریق گمرکات کردستان به کشورهای هدف صادراتی خبر داد و افزود این میزان صادرات به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۲۳ درصدی برخوردار بوده است .  

وی گفت : عمده کالاهای صادراتی شامل: محصولات کشاورزی و باغی ، مصنوعات فلزی و پلاستیکی ، فرآورده های لبنی ، کاشی و سرامیک ، انواع جام (شیشه) و فرش می باشد  که به مقاصدکشورهای عراق ، سوریه ، افغانستان ، امارات متحده عربی ، روسیه ، ترکیه آذربایجان ، پاکستان ، گرجستان و کویت صادر شده است .

بر اساس این گزارش ، میزان واردات قطعی و موقت از مبادی مرزی استان ۷۶ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۵۰۴ میلیون دلار بوده که از نظر ارزش ۱۸۸ درصد رشد نشان می دهد .

عمده کالاهای وارداتی شامل: سمش طلا ، کالاهای واسطه ایی ، ماشین آلات و قطعات خط تولید ، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است که از مبدا کشورهای عراق ، اسپانیا ، آلمان ، امارات متحده عربی ، ترکیه و چین وارد و در کمترین زمان ممکن ترخیص شده اند .

امیدی خاطرنشان ساخت طی نه ماهه ۱۴۰۲ تشریفات گمرکی بیش از یک میلیون و ۸۴۸ هزار تن انواع کالای ترانزیتی به ارزش نزدیک به ۳ میلیارد دلار از طریق گمرک باشماق انجام گرفته که از این مقدار یک میلیون و ۳۹۰ هزارتن کالا ترانزیت مبدا ( خارجی و داخلی ) بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی رشد ۳۹ درصدی را نشان می دهد . 

درآمد گمرکات کردستان در نه ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش  ۹ درصدی برخوردار بوده است . 

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *