امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت:

صادرات بالغ بر ۴٩٧ میلیون دلار کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان

ارزش کل کالای صادراتی از طریق گمرکات استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون ۴۹۷ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۶۱ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۸۱۳ تن بوده است
کد خبر: ١١٠١۴٠١۴۵٢
زمان انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ قبل از ظهر
188 بازدید

 

به گزارش روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان محمد علی خاشی ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان در برنامه چالشی بازتاب شبکه استانی هامون به تشریح فعالیت‌های گمرکات استان سیستان و بلوچستان در نیمه اول سال پرداخت.
🔹️ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: ارزش کل کالای صادراتی از طریق گمرکات استان از ابتدای سال تاکنون ۴۹۷ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۶۱ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۸۱۳ تن بوده است.
🔹️خاشی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، سنگ تراورتن، کک زغال، زغال سنگ حرارتی، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، بوده است.
🔹️خاشی گفت:از ابتدای سال ارزش کالای وارداتی ۸۸۹ میلیون و ۸۷۸هزل و ۴۴۱دلار و به وزن ۸۹۴ هزارو ۲۰۵تن بوده است.عمده اقلام وارداتی استان برنج ، کنجد،پارچه،موز، انبه لاستیک بوده است.
🔹️وی در خصوص فعالیت انبارهای گمرک زاهدان بیان کرد . در راستای سیاست‌های دولت از ۵ سال گذشته مسئولیت تخلیه، بارگیری و خدمات انبارداری بر عهده انبارهای عمومی میباشد.
🔹️مدیر کل گمرک زاهدان در خصوص عملکرد گمرکات در یکساله اخیر گفت:از سال گذشته فعالیت گمرک چابهار به دلیل اهمیت ترخیص کالاهای اساسی بصورت شبانه روزی شده و بارگیری بصورت مکانیزه انجام می‌گیرد.
راه‌اندازی فعالیت تجاری بازارچه میرجاوه،،راه اندازی رویه تیر الکترونیک و ترانزیت از ایران به کشورهای اروپایی، ،همکاری با راه آهن زاهدان برای احیاء حمل و نقل ریلی،، اجرایی شدن رویه کوله بری در مرز میلک، ، وی به افزایش درآمد گمرکات استان با رشد ۳۰۰ درصدی در ۵ ماه اول سال از جمله فعالیتهای گمرکات استان بوده است.

@AkhbarGomroki

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *