امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادرات کالا از خراسان‌شمالی به لحاظ وزنی ۱۹ درصد افزایش یافت/ افزایش ۴۵ درصدی درآمد گمرگ 

مدیر گمرک خراسان شمالی،درجمع اصحاب رسانه گفت: ۱۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کالا به ارزش ۷۷ میلیون و ۱۹ هزار دلار در ۱۰ ماهه امسال از گمرک استان صادر شده است. 
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۲۳۰۰
زمان انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ قبل از ظهر
67 بازدید

عباس باقری مدیر گمرک خراسان شمالی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یک هزار و ۹۰۵ فقره اظهار نامه صادراتی نیز در گمرک استان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش دارد .

مدیر گمرک خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کالاهای خراسان شمالی به ۱۸ کشور صادر شده است و در استان خراسان شمالی بیش از ۳۰ شرکت در زمینه صادرات کالا فعالیت دارند

باقری ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، محصولات فولادی و گرانول است و بیشتر کشورهای هدف صادراتی شامل ترکیه، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، ایتالیا و عراق است.

وی درباره واردات کالا به خراسان شمالی گفت: درسال ۱۴۰۲ ، بیش از ۱۴۴ هزار تن کالا به ارزش  ۵۵ میلیون و ۱۰۱ هزار دلار از طریق گمرک به استان وارد شده است .

باقری با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی صدور اظهارنامه برای واردات کالا، گفت: این میزان کالا در قالب صدور ۱۴۲ فقره اظهارنامه به استان وارد شده است و بیشتر کالاهای وارداتی شامل مواد اولیه خط تولید، ماشین آلات و مواد مورد نیاز خط تولید کارخانه ها و واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی ، چراغ قوه، قطعات کمپرسور، دستگاه بذر کار، سنگ آلومینیوم و ماشین آلات قالب گیری  است که بیشتر از کشورهای چین، ترکیه، آلمان و پاکستان وارد شده است.

باقری گفت: درآمد گمرک استان در ۱۰ ماهه امسال حدود یکهزار و ۹۸۰ میلیارد ریال ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۴۵ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به درخواست برخی واحدهای تولیدی خراسان شمالی برای صدور ضمانت نامه واردات کالا، اظهار کرد: گمرک استان امسال بیش از ۶۵۷ میلیارد ریال ضمانت نامه برای متقاضیان صادر کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال یکهزار و ۲۵۱ درصد رشد دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *