امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

صادرات  کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه رشد ۸درصدی داشت

صادرات کالا در سه ماهه نخست سالجاری در حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه رشد 8درصدی داشت
کد خبر: ۱۱۰۱۴۰۱۳۰۸
زمان انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ قبل از ظهر
135 بازدید

به گزارش روابط عمومی گمرکات استان کرمانشاه،ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه گفت : در سه ماهه نخست از سال جاری  ۶۴۹ میلیون و ۸۵۱ هزارو ۵۱۶ دلار کالا به وزن ۱ میلیون و ۵۴۳ هزارو ۱۱۸  تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است . که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش ۸ درصد افزایش داشته است .

بختیار رحمانی پور افزود : از میزان فوق گمرک پرویزخان با صادرات ۲۱۱ میلیون و ۸۷۸ هزارو ۴۹ دلار کالا به وزن ۴۷۲ هزارو ۹۲۶ تن بیشترین سهم صادرات استان  را به خود اختصاص داده است و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.
وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار ، سنگهای ساختمانی ،لبنیات،انواع محصولات پلاستیکی ،ظروف یکبار مصرف و…. عنوان نمود .

کاهش ۶۴ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان کرمانشاه درسه ماه نخست سال جاری

بختیار رحمانی پور ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آمار سه ماهه واردات  گمرکات استان داشت و بیان کرد  در سه ماهه نخست ۱۴۰۱ در مجموع ۱۰ میلیون و ۸۷۷ هزارو ۹۳۹ دلار کالا به وزن  ۲ هزارو ۹۴۰ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۶۴ درصد و از حیث وزن ۷۳ درصد کاهش داشته است .
رحمانی پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر،قطعات دستگاه لیبل زن ،تجهیزات خط تولید و …عنوان کرد .

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *